بانو مجتهده گل گیری تصریح کرد:

جامعه الزهرا(س) باید محل تربیت فرهیختگان باشد/ هم افزایی درباره مسائل روز در مجمع اساتید

بانو مجتهده گل گیری

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اهمیت جلسات مجمع اساتید، گفت: هدف از تشکیل جلسات مجمع اساتید، هم افزایی و ارائه راهکار برای مسائل روز جامعه است.

به گزارش روابط عمومی، بانو مجتهده گل گیری در یازدهمین جلسه درس اخلاق اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که روز یکشنبه، 27 آذر در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) با موضوع سومین جلسه «مجمع اساتید» برگزار شد، به روند شکل گیری این مجمع اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است»؛ بر همین اساس مجمع اساتید و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی شد.

هدف از تشکیل مجمع اساتید و مسئولان، هم افزایی و ارائه راهکار برای مسائل روز جامعه است

استاد اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: این مجمع درباره مسائل روز جامعه فعالیت دارد، اما ضمانت اجرایی ندارد و تنها در برابر مسائل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مسائل روز کشور و بین المللی احساس مسئولیت می‌کند.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اهمیت جلسات مجمع اساتید، عنوان کرد: هدف از تشکیل این جلسات هم افزایی و ارائه راهکار برای مسائل روز جامعه است.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های مذهبی و اهمیت آن، تصریح کرد: بعضی انتقاد داشتند که با فعالیت بسیج اساتید نیاز به هیئت و مجمع اساتید نیست، در توضیح این مطلب باید گفت حضرت امام خمینی(ره) جهاد سازندگی، بسیج و سپاه را تشکیل دادند، در حالیکه همه در یک راستا بودند؛ اگر هدف، تقسیم کار و هم افزایی باشد، ارزشمند است، اما اگر غیر از این باشد و باعث تشتت وتفرقه شود، مورد قبول نیست و هدف ما هم تقسیم کار است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خواهران بیان داشت: حجاب اولویت اول ما نیست؛ نه به این معنا که به آن معتقد نباشیم، بلکه باید اول پیش‌نیازها را جلو ببریم؛ همه ما از وضع بی حجابی ناراحتیم، اما از وضعیت امروز جامعه ناامید نباشید، قبلا هم عرض کردم که ما باید درسه بعد پیشرفت کنیم؛ اقتصادی، نظامی و علمی که پیشرفت خوبی هم داشته ایم اما دشمن نمی‌گذارد اینها دیده شوند.

بانو مجتهده گل گیری در ادامه با اشاره به آیه «وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا» افزود: راه حل، کشمکش نیست، بلکه باید در این جلسه‌ها هم افزایی و همفکری داشته باشیم؛ دغدغه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از بیست سال پیش، الگو شدن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بود که متاسفانه هنوز عملی نشده است.

وی با بیان بدحجابی و بی‌حجابی‌ها در محیط جامعه، تصریح کرد: وظیفه ما مطالبه گری است که در قالب هیئت‌ها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، ما باید بخواهیم قانونی که سال‌ها پیش نوشته و تصویب شده است، اجرایی شود.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید محل تربیت فرهیختگان باشد

استاد اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان به روایتی از حضرت  رضا علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ کَانَ یَقُولُ طُوبَی لِمَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ الْعِبَادَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ لَمْ یَشْغَلْ قَلْبَهُ بِمَا تَرَی عَیْنَاهُ وَ لَمْ یَنْسَ ذِکْرَ اللَّهِ بِمَا تَسْمَعُ أُذُنَاهُ وَ لَمْ یَحْزُنْ صَدْرَهُ بِمَا أُعْطِیَ غَیْرُهُ؛ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: خوشا به حال کسی که عبادت و دعایش را برای خدا خالص کند و دلش را به آنچه چشمش می‏بیند مشغول ندارد و بدانچه گوش می‏شنود، یاد خدا را فراموش نکند، و برای آنچه به‌ دیگری داده شده اندوهگین نشود» (اصول کافی ج، 3 ص، 26 روایت 3).

وی اضافه کرد: ریا نداشتن، داشتن اخلاص یعنی درگیر نکردن فکر به دنیا، بستن چشم‌ها موقع دیدن زیبایی‌های مادی دنیا و غصه نخوردن موقع دادن نعمت به دیگران از جمله مواردی است که در این حدیث به آنها اشاره شده است.

بانو مجتهده گل گیری در پایان با اشاره به زمان ثبت نام و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی 1403-1402، تصریح کرد: مسئولان باید برنامه ریزی کنند و بهترین یاوران امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را از کل جهان جذب کنند، چرا که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید محل تربیت فرهیختگان باشد.

گفتنی است، پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط تحصیل به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱