اغتشاشات اخیر نتیجه سیطره سایبری دشمن بر کشور است

کرباسی موسسه فمتا

مدیر موسسه فمتا با انتقاد از گفتمان آزادی مطلق در فضای مجازی و تقابل آن با گفتمان رهبری و نظام اسلامی گفت: اغتشاشات اخیر نتیجه سیطره سایبری دشمن بر کشور است.

 

به گزارش روابط عمومی، ششمین نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با بررسی ابعاد مدیریت فضای مجازی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کرباسی، مدیر موسسه فمتا (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین کرباسی با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر تحت اشغال سایبری است گفت: اغتشاشات اخیر خروجی این اشغال است و متاسفانه پس از گذشت دو ماه هنوز شاهد التهاباتی در گوشه و کنار مملکت هستیم.

وی فیلتر سکوهای ارتباطی را امری شایع در همه کشور ها دانست و تاکید کرد: آمریکا برای مقابله با سیطره سایبری چین، دو نرم افزار تیک تاک و وی چت را فیلتر کرد. در اروپا نیز برخی از پیام رسانها و شبکه های اجتماعی فیلتر و بقیه هم ملزم به رعایت قوانین کشورهای میزبان هستند. تنها در ایران است که همه این بسترها بدون هیچ قید و شرطی فعالیت می کنند و حتی قواعد خودشان را بر ما تحمیل می کنند.

وی وضعیت کنونی را نتیجه بی توجهی مسئولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مدیریت فضای مجازی دانست و افزود: در روزگاری که هنوز بسیاری از مردم از گوشی های غیرهوشمند استفاده می کردند رهبری با آینده نگری شورای عالی فضای مجازی را تشکیل داد و آنها را موظف به کار در این زمینه کرد. با این وجود دولت ها بخاطر تحلیل نادرست نسبت به فضای مجازی و به بهانه آزادی مردم، آن را رها کردند و امروز شاهد نوعی رهاشدگی و ولنگاری در این فضا هستیم.

  مدیر موسسه فمتا با اشاره به اینکه در روزهای نخست اغتشاشات با توجه به اینکه در اینستاگرام و واتساپ عملا آموزش خشونت داده می شد این دو بستر ارتباطی فیلتر شد بیان داشت: ، با گذشت زمان و آرام تر شدن اوضاع برخی مساله رفع فیلتر این دو برنامه را به بهانه های مختلف مطرح می کنند که جای تاسف است.

وی عمده ترین دلیل برای درخواست رفع فیلتر را گره خوردن کار و اشتغال مردم با این دو برنامه دانست و عنوان کرد: قرار نیست کسب و کار مردم دچار خدشته شود، بلکه با مدیریت برنامه ها و بسترهای ارتباطی قرار است فضای امنی برای استمرار کار مشاغل در فضای مجازی ایجاد شود و در همین راستا ما 8 راه کار اساسی برای رفع این مشکل مطرح کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین کرباسی با بیان اینکه هم اکنون حجم ترافیک پیام رسان های داخلی به شدت افزایش یافته و حجم ترافیک اینستاگرام با کاهش 95 درصدی به 5 درصد رسیده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش وزیر ارتباطات تنها در یک روز شاهد ورود 17 میلیون کاربر به پیام رسان های داخلی بودیم و این دقیقا به معنای اعتماد مردم به این پیام رسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: در 12 سال گذشته با جریانی مواجه بودیم که به دروغ دوگانه فیلتر و ضدفیلتر را مطرح می کرد تا ما در قضیه فضای مجازی تنها مصرف کننده باشیم، در حالی که دوگانه اصلی فناوری حداقلی و حداکثری است.

مدیر موسسه فمتا بیان داشت: تقویت پیام رسان های داخلی و بی نیازی ما از پیام رسان های بیگانه علاوه بر اینکه امکان مدیریت فضای مجازی به ما می دهد، از هزینه کرد سالانه میلیون ها دلار از جیب مردم برای فعالیت مجانی اینستاگرام و دیگر برنامه ها در داخل کشور جلوگیری می کند.

وی گفتمان شکل گرفته درباره فضای مجازی و رفع فیلتر برخی برنامه های مخرب را مقابل گفتمان رهبری و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به فضای مجازی و تاکید ایشان در جلسات مختلف با مسئولان مبنی بر مدیریت این فضا با گفتمانی که برخی از مسئولان از جمله برخی اصولگرایان در این روزها مطرح می کنند تقابل جدی دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱