معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

ارسال 300 اثر به دبیرخانه سومین همایش کتاب سال بانوان

نشست خبری سومین همایش کتاب سال بانوان 15

خانم حقانی با بیان اینکه همایش کتاب سال بانوان متمرکز بر مباحث زن و خانواده است، گفت: حدود 300 اثر در گروه‌های علمی و موضوعات مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده که بیشترین آثار دریافتی در گروه علمی زن و خانواده است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ریحانه حقانی در نشست خبری اختتامیه سومین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزار همایش و حضور اصحاب رسانه در این نشست، عنوان کرد: یکی از اهداف همایش کتاب سال بانوان، ارتقابخشی و کیفیت‌بخشی به آثار به ویژه در عرصه مطالعات زن و خانواده است.

همایش کتاب سال بانوان متمرکز بر مباحث زن و خانواده است/ ارتقای سطح دانشی شرکت کنندگان در سومین همایش کتاب سال بانوان

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه همایش کتاب سال بانوان متمرکز بر مباحث زن و خانواده است، اظهار داشت: رویکرد و سیاست حوزه، تألیف محوری است و یکی از سیاست‌های اجرایی این همایش نیز رویکرد تألیف محوری است.

حقانی افزود: بعد از دومین همایش کتاب سال بانوان، تحلیل و آسیب شناسی نسبت به موضوعات ارائه شده، افراد شرکت کننده، سطح آثار و گستره موضوع صورت گرفت که نکات جالبی به دست آمد و و به صورت ویژه نامه ارائه  خواهد شد و پیش روی همایش‌های بعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح دانشی شرکت کنندگان در سومین همایش کتاب سال بانوان بسیار فراتر بود، گفت: اکثر شرکت کنندگان این دوره، تحصیلات عالی سطح چهار و دکتری داشتند و کتاب‌ها، تألیفات، رساله‌ها و مقالات ارائه شده از سطح دانشی بالایی برخوردار بودند.

ارسال حدود 300 اثر به سومین همایش کتاب سال بانوان

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در حاشیه برگزاری همایش کتاب سال بانوان با پیشنهاد دبیر علمی، برنامه‌هایی پیشنهاد شده است که یکی از برنامه‌ها، تحلیل و نقد کتاب‌ها با موضوع زن و خانواده است. در حاشیه اختتامیه همایش کتاب سال بانوان، جلسات تحلیل و نقد برخی کتاب‌ها با حضور نویسندگان آثار برگزار می‌شود که دو هدف را پیش بینی می‌کنیم موضوع تحلیل و بررسی می‌شود و نویسندگان مجالی پیدا می‌کنند که نظرات خود را مطرح کنند.

حقانی بیان داشت: در همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در قالب کتاب، مقالات علمی پژوهشی و رساله علمی سطح چهار و دکتری در عرصه علوم اسلامی و انسانی دریافت شده است، در بخش ویژه که موضوع زن و خانواده است، آقایان و خانم‌ها شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه حدود 300 اثر در گروه‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: بیشترین آثار دریافتی در موضوع زن و خانواده بوده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: آثار دریافتی به 10 گروه علمی از جمله اخلاق و عرفان، منطق، فلسفه و کلام، تاریخ، سیره و تراجم، تفسیر و علوم قرآن، فقه و حقوق، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم حدیث، ادبیات و هنر و گروه زن و خانواده تقسیم بندی شدند که توسط مدیران هر گروه مورد بررسی قرار گرفتند.

حقانی اضافه کرد: از این تعداد، 107 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کردند و بعد از ارزیابی تفصیلی 35 اثر به مرحله پایانی راه یافتند که در کمیته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند و آثار برگزیده انتخاب و برگزیدگان در روز اختتامیه تجلیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همایش ملی کتاب سال بانوان دوسالانه برگزار  می‌شود، در روز اختتامیه همایش فراخوان چهارمین همایش کتاب سال بانوان اعلام  می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان عنوان کرد: مراسم اختتامیه همایش کتاب سال بانوان روز دوشنبه 30 آبان ساعت 9 تا 12 در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار  می‌شود و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱