آیین بزرگداشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم در جامعه الزهرا برگزار شد

گرامیداشت 130 بانوی شهیده

اجلاسیه تجلیل و بزرگداشت از مقام ۱۳۰بانوی شهیده استان قم پیش از ظهر امروز با همکاری کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهراء(س) برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی، آیین بزرگداشت مقام ۱۳۰بانوی شهیده استان قم به همراه تجلیل از مادران و همسران شهدا صبح امروز با تلاوت آیات قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز شد.

سرکار خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهراء علیهاالسلام ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان مراسم، اظهار داشت: کنگره شهدای استان قم با محوریت بانوان گرانقدر بار دیگر به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب ما را به جایگاه پیش برنده بانوان جهان اسلام در عرصه‌های مختلف رهنمون ساخت تا بیش از پیش معتقد و باورمند شویم که بانوان مسلمان نقش بی بدیلی در تحولات سیاسی اجتماعی کشور دارد.

 وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با درایت و نگاه راهبردی به نیکی و شایستگی رسالت بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی را بازگو و نمایان ساختند.

 رئیس کمیته بانوان شهیده استان قم یکی از محورهای مهم و مسیرهای روشن گام دوم انقلاب در نظام فکری و بیانات مقام معظم رهبری را احیا و ارتقای سبک زندگی اسلامی و توحیدی دانست و گفت: این مسئله در چهار محور خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی و تمدن سازی به دست بانوان مسلمان شکل می‌گیرد.

 وی افزود: آیات شریفه قرآن کریم از سبک زندگی مطلوب انسانی با عنوان حیات طیبه یاد می‌کند و می‌فرماید: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»(نحل/97) بی تردید بانوان مسلمان نقش‌آفرینی ارزشمند و بی بدیلی در ایجاد حیات طیبه اجتماعی داشته و خواهند داشت.

 مدیر جامعة‌الزهراء(س) ابراز کرد: بانوان در جمهوری اسلامی ایران تاکنون در تمام عرصه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی، فرهنگی، حکمرانی و سیاسی وارد شده‌اند تا با تاسی از رهنمودهای امامین انقلاب، دختران، همسران و مادران موفق ایران اسلامی باشند.

 وی در ادامه افزود: ایران اسلامی برای ماندگاری، هفت هزار شهید زن از تبار حضرت فاطمه زهراء(س) و حضرت زینب کبری(س) را تقدیم انقلاب کرد و ۱۳۰ نفر از این شهدا از استان قم در نقش مادر، همسر، دختر، رزمنده و امدادگر به عنوان یک پشتوانه مقاومت به شمار می‌آیند.

 برقعی در پایان خاطرنشان کرد: خواهران، همسران و مادران شهداء شما الگوی فداکاری هستید و دشمن برای شکست صبر شما بی‌صبر است؛ ما به شما افتخار می‌کنیم و این ایثار و فداکاری شماست که به ملت عزیز ایران عزت بخشیده است.

در ادامه این مراسم حضور پیکر شهید گمنام دفاع مقدس زینت بخش فضای معنوی این آیین شد و بانوان حاضر در جلسه به یمن تبرک، پیکر این شهید را در تالار بیداری اسلامی بر دوش گرفتند و با شهدا عهدی دوباره تازه کردند.

1607989  

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱