در کرسی آزاداندیشی «نقش سلامت فردی و اجتماعی زنان در بهبود کیفیت زندگی خانوادگی و جامعه» مطرح شد:

تأثیر زنان بر خانواده در گام دوم انقلاب

کرسی آزاداندیشی دانشجو

زنان با توجه به ویژگی‌های رفتاری و جایگاهی که در خانواده دارند، می‌توانند در موقعیت کنونی و در گام دوم انقلاب بر سایر اعضای خانواده اثرگذار باشند تا جامعه به انحطاط کشیده نشود.

به گزارش روابط عمومی، کرسی آزاداندیشی «نقش سلامت فردی و اجتماعی زنان در بهبود کیفیت زندگی خانوادگی و جامعه با تأکید بر آیات و روایات در دوران دومین گام انقلاب اسلامی ایران» امروز دوشنبه 14 شهریور در نخستین روز رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن جلسات معاونت پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

خانم زهره دانشجو به عنوان ارائه دهنده، خانم سلطان محمدی به عنوان ناقد و خانم مرجان عباسی به عنوان دبیر کرسی حضور داشتند.

خانم دانشجو با اشاره به خصوصیات اخلاقی فردی و اجتماعی در انسان، عنوان کرد: زنان با داشتن برخی خصوصیات اخلاقی می‌توانند در تأمین امنیت و آرامش روانی اعضای خانواده، پرورش نسل جدید، جهت‌دهی به افکار فرزندان در درک درست، تربیت فرزندان سالم و به تبع جامعه‌ای سالم ایفای نقش کنند.

این پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: سلامت فردی زنان به معنای سلامت شخصیت آنان است که آن نیز به اعتبار علم، دانش و فرهنگ آنها جلوه‌گر می‌شود؛ یعنی، اگر زنان جامعه‌ای از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند، بر علم، دانش، زبان و فرهنگ فرزندان آن جامعه اثر گذار خواهند بود؛ همچنین پیامدهای بسیار خوب دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

دانشجو تصریح کرد: «تدبیر و برنامه ریزی»، «هدف و  تمرکز بر آن»، «اراده»، «میانه‌روی»، «صبر و بردباری» از جمله عوامل اثرگذار بر سلامت فردی و نقش زن در خانواده است.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی زنان به معنی سلامت روانی آن‌ها در ارتباط با دیگران است، گفت: سلامت اجتماعی، شاخص‌های سلامتی در یک جامعه را شامل می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی سکونت دارند و دارای ابعاد مختلف روانی، جسمی، اقتصادی و سیاسی است.

این طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: «سازگاری»، «حسن خلق» و «اظهار مهر (گوش دادن، خوش زبانی، خوش رویی، همدلی و همزبانی، سپاسگزاری)» از جمله عوامل اثرگذار بر سلامت اجتماعی و نقش زن در جامعه هستند.

دانشجو تصریح کرد: زنان با توجه به ویژگی‌های رفتاری و جایگاهی که در خانواده دارند، می‌توانند در موقعیت کنونی و در گام دوم انقلاب بر سایر اعضای خانواده اثرگذار باشند تا جامعه به انحطاط کشیده نشود.

در ادامه، خانم سلطان محمدی به عنوان ناقد کرسی به نقد این مقاله پرداخت، همچنین خانم سبحانی به عنوان داور ثابت و خانم خدیجه حسین زاده به عنوان ناظر علمی ضمن قدردانی از این طلبه پژوهشگر در ارائه این مقاله، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱