در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت؛

حضور دانش‌آموختگان بین‌الملل در نشست بانوان جهان تشیع

نشست بانوان جهان تشیع

نشست بانوان جهان تشیع در حاشیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام باهدف هم‌افزایی و هم‌اندیشی بانوان مسلمان نخبه سراسر جهان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، در دومین روز برگزاری هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، بانوان دانش‌آموخته جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز از کشورهای ایتالیا، آرژانتین، افغانستان، پاکستان، هندوستان، تایلند، بنگلادش و انگلستان حضور داشتند. همچنین بانوان دانش‌آموخته مقیم قم هم از 14 ملیت در قالب هیئتی از جامعه الزهرا علیهاالسلام در این نشست حضور پیدا کردند.

در نشست بانوان جهان تشیع که به میزبانی سرکار خانم دکتر علم الهدی همسر رئیس‌جمهوری برگزار شد، آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام ضمن بیان اهمیت توجه به کرامت زن گفت: آیه «ان اکرمکم اتقیکم» در قرآن مخصوص مردان نیست، بلکه تقوا و کرامت مخصوص زنان و مردان است.

وی با بیان اینکه مادران بهترین مربی انسان‌ها هستند، افزود: در کنار ایفای نقش مادری و همسری، بانوان مسلمان باید اجتماعات و گروه‌های فعال فرهنگی اجتماعی با رویکرد دینی تشکیل دهند و این تشکیلات باید به معنای واقعی کلمه گسترش پیدا کند.

در ادامه سرکار خانم دکتر خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان با اشاره به الگو قرار دادن حضرت زینب سلام‌الله علیها در جهاد تبیین گفت: ایستادگی حضرت زینب سلام‌الله علیها رسالت امام حسین علیه‌السلام را به ما رساند و اگر نبود جهادگری این بانوی مکرم، شام تبدیل به مادح امیرالمؤمنین علیه‌السلام نمی‌شد ازاین‌رو ایشان الگوی خوبی برای ما در تبیین مسائل هستند.

وی بابیان این‌که شبهه زدایی و رفع ابهام از قضایای جهان اسلام اهمیت فراوانی دارد، اظهار داشت: امروز زن و خانواده مورد هجمه اصلی دشمنان قرار گرفته است که این مساله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

سخنرانی خانم دکتر سیده حلیمه حسینی از اندیشمندان کشور افغانستان، خانم ام فروه از انگلستان، خانم کریستین از فرانسه، خانم جومای کورافی از نیجریه در خصوص وضعیت زنان در کشورهای خود از دیگر بخش‌های این همایش بود.

در پایان سرکار خانم دکتر علم الهدی با اشاره به وضعیت زن در جهان امروز گفت: آنچه از جهان اسلام تبلیغ می‌کنند اسلام رسانه‌ای هست نه اسلام واقعی، سیاستمداران دست به دست هم داده‌اند و همه چیز را شبیه‌سازی می‌کنند. در خصوص زنان هم آنچه از شخصیت زن در قرآن بدان اشاره شده با آنچه ارائه می‌شود متفاوت است.

وی ادامه داد: عصر جدید، عصر انقلابی هست که امام خمینی مُبدع آن بود، انقلابی که اختصاص به ایران ندارد و باوجود همه مخالفت‌ها در حال گسترش است. زن در مکتب امام به دلیل  جایگاه خاص و محوری خود جایگاه ویژه‌ای دارد.

در حاشیه این نشست سرکار خانم محمدقاسمی، مدیر اداره دانش‌آموختگان در گفتگویی با خانم دکتر علم الهدی ضمن بیان ظرفیت‌های بین‌المللی جامعه الزهرا علیهاالسلام پشتیبانی و حمایت از ظرفیت دانش‌آموختگان این موسسه علمی را به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی بانوان در عرصه بین‌الملل در جهت تحقق حرکت عظیم بانوان مسلمان خواستار شد.

گفتنی است، نشست بانوان جهان تشیع باهدف هم‌افزایی و هم‌اندیشی بانوان مسلمان نخبه سراسر جهان برگزار شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱