دشمنان ارکان هویتی انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌اند

حاجی صادقی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمنان ارکان هویتی انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌اند، گفت: برای مقابله با دشمن باید با اندیشه ورزی برای خودمان راهبرد داشته باشیم.

 به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در نشست اندیشه ورزی مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه های علمیه خواهران با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گفت: امروز عرصه‌هایی در جهاد تبیین برای بانوان وجود دارد که برای مردان کمتر هست، مانند آنچه حضرت زینب علیهاالسلام انجام  و به ما با حسین بودن و در جبهه حسین بودن را یاد داد که در این راستا باید شاخصه‌های حسینی بودن و یزیدی بودن را شناخت.

وی بیان داشت: فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه و روحانیت سه مأموریتی است که از اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفته شده است؛ نخست بیان و معرفی دین خدا، دوم دفاع از دین خدا و سوم اقامه دین و مدیریت و اجرای آن.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: بسیاری از دین‌گریزی‌ها به خاطر تصور نادرستی است که از دین وجود دارد اگر تصور درست شود بی‌درنگ تصدیق هم صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این سه مأموریت روحانیت اقتضائاتی دارد، کسی که می‌خواهد دین را تبیین، از آن دفاع و اجرایش کند در مرحله اول باید خودش دین‌شناس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار داشت: دشمنان امروز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که موتور انقلاب را خاموش کنند. مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد امسال 7 میدان جهاد را مطرح کردند که تبیین هویت انقلاب، خطر ارتجاع، اندیشه‌های حضرت امام (ره) و امیدبخشی به جامعه از جمله آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه هویت، شناسنامه انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما هویتش به چهار رکن است؛ رکن اول موتور انقلاب یا همان اسلام است. دشمنان برای این منظور از یک‌سو از زنان و دختران استفاده می‌کنند و از سوی دیگر به احیای سکولاریسم پناه برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران دومین رکن هویتی انقلاب را راهبر و هدایت‌کننده آن عنوان کرد و گفت: اگر ولایت از اسلام گرفته شود خاصیت اثرگذاری و حیات اجتماعی از انقلاب گرفته می‌شود.

وی رکن سوم را سوخت‌رسان، اقتدار حرکت یا همان مردم معرفی کرد و بیان داشت: دشمن مردمی می‌خواهد که شعار حسینی بدهند ولی در زمانی که باید پای انقلاب باشند حسین زمان را همراهی نکنند. برای همین گفته‌اند همان‌طور که اسلام را مسلمانان سر بریدند و 12 امام را مسلمانان شهید کردند انقلاب اسلامی ایران را هم جز مردم ایران کسی نمی‌تواند نابود کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی رکن چهارم را روحیه استکبارستیزی دانست و گفت: محبت و دوستی نسبت به امام و جبهه حق، و هم‌پیاله شدن با یزید و جبهه باطل معنایی ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای مقابله با دشمن باید با اندیشه ورزی برای خودمان راهبرد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب همین حوزه‌های علمیه خواهران است که درهای آن روی خواهران باز است، ازاین‌رو باید خواهران طلبه زینب وار وارد عرصه شوند و با جهاد علمی، تبلیغی و فرهنگی به مقابله با دشمن بپردازند.

تصویر خبر

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱