در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد شهیدی پور در جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد:

استاد شهیدی پور تربیت قرآنی را در جامعه رقم زد

حجت الاسلام مشرف 42

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف با بیان اینکه استاد شهیدی پور تربیت قرآنی را در جامعه رقم زد، گفت: استاد شهیدی پور از نظر علمی و تسلط بر فنون و علوم قرآنی کم نظیر و در بعضی حوزه‌ها حتی بی بدیل بود.

به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت شیخ المقارئ ایران اسلامی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدرضا شهیدی پور از سوی اداره قرآن و حدیث معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

درا ین مراسم، خانواده مرحوم استاد شهیدی پور و جمعی از اساتید قرآنی، طلاب و مدیران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد مهدی فروغی، قاری و حافظ بین المللی قرآن کریم آغاز شد و این قاری بین المللی، یاد و خاطره این استاد قرآنی را گرامی داشت.

استاد مهدی فروغی

استاد شهیدی پور، معلم فرهیخته و تربیت یافته مکتب قرآن بود

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، ضمن گرامیداشت این عالم قرآنی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های یک معلم، علاقه و اهتمام  و تعلق خاطر به رشته ای است که در آن تدریس می‌کند؛ معلمی موفق است که معلمی را از روی تعلق خاطر انتخاب کرده باشد و برای آموزش خود تلاش کند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز استاد فقید حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی پور این بود که نسبت به آموزش قرآن در رشته‌های مختلف و ابعاد گوناگون، تعلق خاطر و اهتمام ویژه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف یادآور شد: برخی افراد که در رشته ای تبحر پیدا می‌کنند، ممکن است به تعینات و خیالاتی آلوده شوند، در حالیکه از استاد شهیدی آنچه دیدیم در تمام ابعاد و سطوح آموزش قرآن بود.

وی اظهار داشت: اگر در مکتب قرآن درس آموختیم، وظیفه داریم قرآن را به دیگران آموزش دهیم؛ چنانچه ارزش آموزش به فرد مبتدی قرآن کریم، کمتر از دیگر علوم و فنون تخصصی نیست و استاد شهیدی پور دارای این ویژگی بود.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه استاد شهیدی پور، معلم فرهیخته و تربیت یافته مکتب قرآن بود، گفت: این استاد قرآنی نسبت به آموزش خواهران و رشد و فعالیت‌های قرآنی بانوان اهتمام ویژه داشت.

مسئولیت پذیری بالای استاد شهیدی پور در قبال شاگردان/ نقش انس استاد و شاگرد در آموزش تربیت محور

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم که در استاد شهیدی ظهور و بروز زیادی داشت و از ویژگی‌های این معلم و استاد بزرگ بود، دلسوزی و شفقت و مسئولیت پذیری بالا در قبال شاگردان بود؛ البته این ویژگی در استاد علامی هم وجود داشت که جا دارد از ایشان هم یادی شود.

وی با تصریح بر اینکه استاد شهیدی پور و استاد علامی حق الزحمه ای از ما قبول نمی کردند، عنوان کرد: دلسوزی و مسئولیت پذیری در قبال آموزش شاگردان خیلی ارزشمند است و فراگیران و شاگردان با ایشان انس می‌گرفتند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت تأکید کرد: اگر بخواهیم آموزش ما تربیت محور باشد، باید رابطه و انسان استاد و شاگرد تقویت شود و این ویژگی در استاد شهیدی پور بارز بود.

استاد شهیدی پور تربیت قرآنی را در جامعه رقم زد/ استاد شهیدی پور از نظر تسلط بر فنون و علوم قرآنی کم نظیر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف بیان داشت: راز موفقیت این استاد قرآنی این بود که توانست تربیت قرآنی را رقم بزند و ما باید از این ویژگی درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: استاد شهیدی پور از نظر علمی و تسلط بر فنون و علوم قرآنی کم نظیر و در بعضی حوزه‌ها حتی بی بدیل بود. با وجود اینکه در مستوای علمی قرار داشت، اما به دنبال نام و شهرت نبود که نشان از اخلاص ایشان دارد.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت اظهار داشت: بسیاری از کتاب‌های فنی و علمی که برای اساتید قرآنی و فراگیران قابل استفاده و مفید است، از ایشان به یادگار مانده و یا مباشرتا در فرایند تألیف آن نقش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف با بیان اینکه استاد شهیدی پور از نظر صفات و ویژگی‌های اخلاقی، یک معلم قرآنی ممتاز بود، رحلت ایشان را ضایعه ای برای اهل قرآن دانست و در پایان تصریح کرد: استاد شهیدی مصداق این حدیث پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بودند که فرمودند: «من تعلم القرآن و تواضع في العلم و علّم عبادالله و هو يريد ما عندالله لم يکن في الجنة اعظم ثواباً منه و لااعظم منزلة منه و لم يکن في الجنة منزلةً و لادرجةً رفيعه؛ کسي که قرآن را ياد بگيرد و متواضع در علم باشد و آن را به بندگان خدا بياموزد و اجرش را از خدا بخواهد، در بهشت بزرگتر از ثواب او و بزرگتر از مقام و منزلت او چيزي نيست و در آنجا از بالاترين مقام‌ها و شريف‌ترين منازل برخوردار است».

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱