مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

اساتید همیار تربیتی در تربیت طلاب باید جامع نگر باشند

برقعی 3

برقعی با بیان اینکه اساتید همیار تربیتی باید در تربیت طلاب جامع نگر باشند، گفت: اساتید تربیتی همانند مادران نقش تربیتی دارند و امروز وظیفه سنگینی به عهده دارند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست اساتید همیار تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی اداره هدایت و ارزیابی تربیتی اداره کل تربیتی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، به نخستین فراز دعای مکارم الاخلاق اشاره کرد و اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام در این دعا می‌فرمایند: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اکفِنِی مَا یشْغَلُنِی الِاهْتِمَامُ بِهِ، وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا تَسْأَلُنِی غَداً عَنْهُ؛ بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و گره هر کاری که فکرش مرا به خود مشغول داشته بگشای، و مرا در کاری قرار ده که فردا مرا از آن بازپرسی می‌کنی».

زنان نقش تربیتی جهان را به عهده دارند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: مهم‌ترین سرمایه‌ای که خداوند متعال در اختیار ما گذاشته، عمر ما و نعمت‌ها است؛ خداوند متعال به ما توفیق داده تا در مسیر طلبگی قرار بگیریم و این نعمت بزرگی است که در اختیار ما قرار گرفته و روز قیامت سوال می‌شود که چگونه از این نعمت استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه تربیت بانوان طلبه به عهده شما اساتید همیار تربیتی است و امروز وظیفه سنگینی به عهده دارید، یادآور شد: زنان نقش تربیتی جهان را به عهده دارند و یک مادر است که فرزند تربیت می‌کند؛ اساتید تربیتی همانند مادران نقش تربیتی دارند و خداوند این نعمت را در اختیار اساتید تربیتی قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: تمام نظام‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی بر پایه تربیت است و هدف از بعثت همه انبیای الهی تربیت بوده است.

برقعی بیان داشت: در قرآن کریم، هدف از بعثت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ»؛ یعنی همه انبیای الهی در برای اخلاق و تربیت آمدند و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم برای تمام و کامل کردن مکارم اخلاق مبعوث شدند.

اساتید همیار تربیتی باید در تربیت طلاب جامع نگر باشند

وی با بیان اینکه اساتید همیار تربیتی باید در تربیت طلاب جامع نگر باشند، گفت: اساتید تربیتی باید به همه ابعاد طلاب توجه داشته باشند و طلاب در همه ابعاد تربیت شوند. بانوان طلبه باید بتوانند از نظر علمی به شبهات جهان پاسخ دهند، از نظر علمی، تبلیغی و فرهنگی رشد و در راستای نشر معارف اسلامی تبلیغ کنند و اساتید همیار تربیتی باید به این مسئله توجه کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همانطور که نگاه ما جامع است و تمام مسائل را با هم می‌بینیم، باید از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم و به صورت شبکه ای فعالیت کنیم که «ید الله مع الجماعه».

وی به حدیث «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیرِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» اشاره کرد و اظهار داشت: رفتار و منش ما باید گویای سخن ما باشد و اگر قرار است تحولی در دیگر ایجاد کنیم، ابتدا باید تحول را در خودمان ایجاد کنیم.

لزوم برنامه ریزی در زندگی طلاب /توصیه به مطالعه زندگینامه حضرت امام(ره) و شهدا

برقعی همچنین بر لزوم نظم و برنامه ریزی در زندگی تأکید کرد و گفت: اساتید همیار تربیتی باید به طلاب برنامه ریزی آموزش دهند تا از عمر خود به درستی استفاده کنند و در زندگی موفق شوند.

وی توصیه کرد: مطالعه زندگینامه حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، علما، مراجع عظام و شهدا می‌تواند در سطح ارتقای علمی، اخلاقی و تربیتی طلاب مؤثر باشد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چند نکته را در برنامه ریزی برای طلاب مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همواره قرآن کریم را به عنوان کتاب زندگی خود در برنامه‌ریزی قرار دهید، بحث توجه به نماز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طلبه یادآوری کنید که به وظایف علمی و اجتماعی خود توجه کند، برنامه‌ریزی سخت‌گیرانه نداشته باشید، بلکه به عنوان دوست و مادری مهربان و همدل و همفکر طلاب نقش خود را ایفا کنید، در عین حال جایگاه استادی خود را حفظ کنید.

برقعی تصریح کرد: طلاب به صورت امانت در دست ما هستند و امروز این امانت نظام جمهوری اسلامی در دست ما است، بنابراین آن را خوب  پاسداری کنیم.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱