نشست اساتید همیار تربیتی با مدیر جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

نشست اساتید همیار تربیتی

نشست اساتید همیار تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست اساتید همیار تربیتی با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها  از سوی اداره هدایت و ارزیابی تربیتی اداره کل تربیتی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم سیده زهرا حسینی مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سخنرانی پرداختند.

سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این نشست به اهمیت فعالیت اساتید همیار تربیتی در راستای تربیت و اعتلای طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: زنان نقش تربیتی جهان را به عهده دارند و یک مادر است که فرزند تربیت می‌کند؛ اساتید تربیتی همانند مادران نقش تربیتی دارند و خداوند این نعمت را در اختیار اساتید تربیتی قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: تمام نظام های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی بر پایه تربیت است و هدف از بعثت همه انبیای الهی تربیت بوده است.

برقعی با بیان اینکه اساتید همیار تربیتی باید در تربیت طلاب جامع نگر باشند، گفت: اساتید تربیتی باید به همه ابعاد فردی طلاب توجه داشته باشند و طلاب در همه ابعاد تربیت شوند. بانوان طلبه باید از نظر علمی به شبهات جهان پاسخ دهند، از نظر علمی، تبلیغی و فرهنگی رشد کنند و بتوانند تبلیغ کنند و اساتید همیار تربیتی به این مسئله توجه کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همانطور که نگاه ما جامع است و تمام مسائل را با هم می بینیم، باید از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم و به صورت شبکه ای فعالیت کنیم که «ید الله مع الجماعه».

برقعی به حدیث «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیرِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» اشاره کرد و اظهار داشت: رفتار و منش ما باید گویای سخن ما باشد، و اگر قرار است تحولی در دیگر ایجاد کنیم ابتدا باید تحول را در خودمان ایجاد کنیم.

وی همچنین بر لزوم نظم و برنامه ریزی در زندگی تأکید کرد و گفت: اساتید همیار تربیتی باید به طلاب برنامه ریزی آموزش دهند تا از عمر خود به درستی استفاده کنند و در زندگی موفق شوند. به طلاب توصیه کنید زندگینامه حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و شهدا را مطالعه کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چند نکته را در برنامه ریزی برای طلاب مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همواره قرآن کریم را به عنوان کتاب زندگی خود در برنامه ریزی قرار دهید، بحث توجه به نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طلبه یادآوری کنید که به وظایف علمی و اجتماعی خود توجه کند، برنامه ریزی سخت گیرانه نداشته باشید، بلکه به عنوان دوست و مادری مهربان و همدل و همفکر طلاب نقش خود را ایفا کنید، در عین حال جایگاه استادی خود را حفظ کنید.

در ادامه این نشست، اساتید همیار تربیتی به بیان دغدغه ها و مشکلات و مسائلی که در این عرصه وجود داشت، پرداختند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱