مراسم اختتامیه رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

62972931561cb

مراسم اختتامیه و تجلیل از گروه‌های برتر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم برقعی و جمعی از معاونان، مدیران، اساتید و شرکت کنندگان در رویداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی و جمعی از معاونان، مدیران، اساتید و داوران و همچنین شرکت کنندگان رویداد آموزشی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دست شما بانوان طلبه است/حمایت از ایده‌های نو و کاربردی

در این مراسم، سرکار خانم برقعی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه امروز مسئولیت سنگینی به عهده داریم، گفت: از روز اول که مسئولیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را به عهده گرفتم، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، باید جامعه ای مطالبه گر داشته باشیم، اما مطالبه گری صحیح، منطقی و معقول و این باید از حوزه‌های علمیه شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه‌های علمیه به جوانان یاد دهیم چگونه مطالبه گری کنند و مطالبه گری درست چگونه است، لذا در ابتدا پویش «اگر من مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودم...» راه اندازی شد، پس از پویش آیدی سلام مدیر به نشانی @salammodier در پیام رسان ایتا راه اندازی شد تا پیشنهاد و انتقادات و نظرات مخاطبان را دریافت کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری رویدادهای فصلی در راستای مطالبه گری و کار تشکیلاتی، عنوان کرد: این رویدادها به ما کمک می‌کند که در مسیر تربیت بانوان تراز انقلاب و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی قدم برداریم.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی کاملا نقشه راه را برای ما ترسیم کردند  و ما باید بر اساس این نقشه راه عمل کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: روزها وقت گذاشتید تا این رویداد برگزار شود،  اما پسارویداد بسیار مهم است، زیرا نتایج رویداد در پسارویداد مشخص می‌شود.

برقعی با بیان اینکه آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دست شما بانوان طلبه است، افزود: همه افرادی که به رویداد لبیک گفتند از جمله اساتید، طلاب و مسئولان آموزشی که فعالانه حضور پیدا کردند و ایده دادند، ما در این رویداد از هر ایده نویی حمایت خواهیم کرد و هر ایده ای که قابلیت عمل داشته باشیم پذیرا خواهیم بود.

حضور 110 نفر از اساتید و طلاب سطح دو، سه و چهار جامعه‌الزهرا(س) در رویداد آموزشی

سرکار خانم سیده زهرا حسینی در این مراسم، ایجاد نشاط علمی، زمینه‌سازی در راستای تحول نظام آموزش، گفتمان‌سازی علمی و کارگروهی جهت مطالبات به روز، شناسایی ظرفیت‌ها از جمله کشف استعدادهای علمی، فرهنگی و اجرایی و شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های درونی و همچنین پاسخ به نیازها و اقتضائات روز را از جمله اهداف این رویداد دانست.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، وظیفه استحکام بخشی بنیان‌های فکری جامعه را به عهده دارند، گفت: سردمداران، رهبران و پیشرانان در بحث گفتمان علمی، اندیشمندان دینی ما بودند که در محضر اهل بیت علیهم‌السلام درس می‌خواندند و در حوزه‌های علمیه به ترویج این افکار می‌پرداختند، لذا این میراث علمی حوزه که از آن به «رویداد» یاد می‌شود و همان مباحثات استخوان دار علمی در گذشته است که توسط طلاب اجرا می‌شد، باید احیا شود.

وی به ارائه گزارشی از تدوین و تنظیم رویداد آموزشی پرداخت و اظهار داشت: رویداد آموزشی با حضور 110 نفر از اساتید و طلاب سطح دو، سه و چهار برگزار شد و ما شاهد نشاط علمی و حضور عالمانه طلاب و اساتید را در این رزمایش علمی بودیم.

تأثیر متون آموزش در تربیت طلاب تراز انقلاب، متعهد و متخلق/ نیازمند حمایت مسئولان در پسارویداد هستیم

سرکار خانم فاطمه ازناوی نیز با بیان اینکه شناخت نظام مسائل، اولویت بندی و شیوه حل مسائل از مهارت‌های مورد نیاز در جوامع علمی است، عنوان کرد: این رویدادها با رویکرد حل مسئله و در جهت آموزش مطالبه گری صحیح در دستور کار قرار گرفت.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به تأثیر متون آموزش در تربیت طلاب تراز انقلاب، متعهد و متخلق، تصریح کرد: برگزاری رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بهترین بستر برای فرهنگسازی جهت حضور عالمانه، نقد منصفانه، گفتمان سازی، مطالبه گری، شبکه سازی و جریان سازی طلاب است.

ازناوی در ادامه به بررسی روند رویدادها پرداخت و اظهار داشت: پس از حضور در رویداد با پویایی و نشاط علمی خوبی از سوی اساتید و طلاب مواجه بودیم و احساس کردند که باید حرکت و اتفاق و جریان سازی رقم بخورد.

وی بیان داشت: دستاوردهای این رویداد را باید ارج نهاد و در جریان پسارویداد نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا به نقطه ای که هدف است دست پیدا کنیم. این اتفاق با محوریت حلقه‌های میانی و شبکه سازی می‌تواند رخ دهد.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: از این رویدادها به عنوان همایش، نشست و یا کارگاه تعبیر نشود که پس از گذشت یک روز به اتمام می‌رسد، بلکه پایان رویداد سرآغاز یک تحول و جریان سازی است و قطعا حمایت مسئولان در پسارویداد بیش از رویداد حائز اهمیت است.

تجلیل از اساتید، داوران و گروه‌های برتر رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س)

در این مراسم، اساتید پیش رویداد، داوران و ارزیابان رویداد، گروه‌های برتر رویداد و مسئولانی که این رویداد را حمایت کردند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱