ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب ایرانی و خانواده‌ها

مسابقات قرآنی اوقاف

ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم آمنه عباسعلی زاده، مدیر اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر بیان داشت : ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف که از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده تا 21 خردادماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی  و کشوری و در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

عباسعلی زاده افزود: مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد: رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء  و حفظ ۵ جزء قرآن کریم برای هر دو گروه تا مرحله استانی خواهد بود. همچنین رشته اذان مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان است که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیر اداره قرآن و حدیث گفت: رشته‌های مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

عباسعلی زاده عنوان کرد: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند. همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

وی گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام اعلام شده است. همچنین فعالان قرآنی بالای ۱۸ سال با ورود به سایت www.quraniran.ir  می‌توانند در رشته‌های موردنظر ثبت‌نام کنند.

عباسعلی زاده در پایان ضمن دعوت از همه طلاب گرامی و خانواده‌های ایشان برای شرکت در این مسابقات عنوان کرد: امید است شاهد حضور حداکثری طلاب و خانواده‌های ایشان و کسب رتبه‌های برتر در بخش‌های مختلف این مسابقات باشیم.

تصویر خبر

جهت دریافت آیین‌نامه برگزاری مسابقات این لینک را فعال کنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱