انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشی جامعه الزهرا با همایش بین‌المللی اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای

انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشی جامعه الزهرا با همایش بین‌المللی اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای  (1)

اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در دیدار اعضای ستاد برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در مساله تبیین اندیشه نسبت به سایر مراکز علمی اولویت دارند، اظهار داشت: برای تولید مقاله و آثار علمی این همایش، پژوهشگاه مطالعات اسلامی، معاونت پژوهش، معاونت آموزش و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی دعوت شده‌اند تا بر اساس ظرفیت خود در این همایش مشارکت داشته باشند.

وی مشارکت پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام در همایش‌های علمی را فعالانه توصیف کرد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، سهم مشارکت و همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام در این همایش مشخص می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام استفاده از ظرفیت مبلغان برای گفتمان سازی اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای عموم مردم در کنار کارهای پژوهشی عمیق بسیار ضروری دانست و گفت: درزمینهٔ تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبری از منظر فقه، قرآن و حدیث و دیگر علوم اسلامی آماده همکاری با این همایش هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدری دبیر علمی همایش اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در ابتدای این دیدار گفت: از سال 89 در وزارت دفاع این ایده شکل گرفت که اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گیرد. برای برگزاری این همایش هرچند در ابتدا مخالفت‌هایی وجود داشت ولی با پیگیری‌های انجام‌شده موافقت‌های اولیه کسب و تاکنون 4 همایش برگزارشده است و همایش پنجم به‌صورت بین‌المللی در آبان ماه 1401 برگزار خواهد شد.

وی 4500 مقاله، چاپ 20 کتاب مرجع و 30 کتاب از مقالات برتر همایش را بخشی از آثار علمی چهار همایش گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه الگوی دفاعی واحد برای نیروهای مسلح و ایجاد گفتمان دفاعی برای عموم مردم از اهداف این همایش است.

دبیر علمی همایش اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: دبیرخانه این همایش از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها با رویکرد اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت مالی و معنوی می‌کند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری علمی _ پژوهشی بین جامعه الزهرا علیهاالسلام و دبیرخانه همایش بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای امضا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱