در جلسه مشترک خانم‌ها برقعی و کاظمی پور بررسی شد؛

راهکارهای تعامل و همکاری جامعه الزهرا و بخش بانوان وزارت ورزش و جوانان

دیدار معاون توسعه ورزش بانوان با خانم برقعی (5)

خانم برقعی گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام هویت بخشی به جوانان را وظیفه خود می‌داند و با تمام توان حاضر به تعامل و همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف است به‌ویژه در مورد زنان و دختران که نوک حمله تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در دیدار با سرکار خانم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فقدان هویت در هر قشری یک آسیب جدی است، گفت: رهبری بارها نسبت به این مساله به‌ویژه در سخنرانی اخیرشان هشدار داده‌اند، ازاین‌رو باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، بحث هویت بخشی به جوانان و نوجوانان پیگیری شود.

وی افزود: جامعه الزهرا علیهاالسلام این مساله را وظیفه خود می‌داند و با تمام توان حاضر به تعامل و همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف است به‌ویژه در مورد زنان و دختران که نوک حمله تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام توسعه ورزش برای بانوان را اقدام مبارک و مهمی دانست که سلامت آینده جامعه را تضمین می‌کند و  اظهار داشت: در زمینه ورزش و فرهنگ در ورزش، هم دغدغه داریم و هم حاضریم با وزارت ورزش و جوانان همکاری کنیم.

وی استفاده از مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام در محیط‌های ورزشی، همراهی آن‌ها با تیم‌های ملی بانوان، تولید محتوا در مورد مسائل فقهی و اعتقادی ورزش بانوان، ارائه پیوست فرهنگی برای باشگاه‌ها و دوره‌های تربیت مربی و داور و طرح‌ها و ایده‌های دیگر را بخشی از ظرفیت این موسسه علمی برای کمک به وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

در این دیدار همچنین سرکار خانم کاظمی پور،  معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که بسیاری از زنان به‌عنوان فرماندهان ورزش همگانی در کشور اطلاعات کف سلامت جسمانی خود را نمی‌دانند، بیان داشت: مبلغان دینی به‌ویژه در حوزه بانوان اگر با این‌گونه اطلاعات آشنا باشند و آن را در بسته تبلیغی خود قرار دهند می‌توانند به ارتقای سطح زندگی در کشور کمک فراوانی کنند.

وی ورزش را مهم‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای اعتلای فرهنگ کشور دانست و گفت: این مسئله می‌تواند هم به‌عنوان یک فرصت و هم به‌عنوان تهدید ظهور و بروز کند ازاین‌رو باید در این زمینه کار کنیم تا چالش‌ها برطرف شود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان جامعه الزهرا علیهاالسلام را یکی از مراکز مهم دانست که می‌تواند در عرصه اعتلای فرهنگ در ورزش بانوان کمک کند.

وی ادامه داد: تعریف علمی و نظام‌مند شدن حضور بانوان در عرصه ورزش چه به‌عنوان تماشاچی، ورزشکار، مربی، داور و مدیر ورزشی مستلزم کار مطالعاتی و پژوهشی است تا نظام‌نامه فقهی و بومی در این راستا تهیه و تدوین و به‌عنوان راهنمای مسیر در اختیار مدیران و مجریان قرار گیرد.

گفتنی است، طرفین در این جلسه راهکارهای تعامل و همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام و بخش بانوان وزارت ورزش و جوانان را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد تا کارگروه ویژه‌ای با حضور نمایندگان هر دو نهاد تشکیل و جزئیات این مساله را بررسی و تدوین کنند. 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱