واکنش جمعی از طلاب و کنشگران فضای مجازی جامعه الزهرا به فیلم موهن

نوشتن

شماری از طلاب و کنشگران فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام در بیانیه ای در واکنش به فیلم موهن جشنوار کن، این فیلم را نشانه وارونه نمایی و ضعف شخصیتی و تربیتی سازندگان و تجلیل کنندگان آن دانستند.

 به گزارش روابط عمومی، متن این بیانیه بدین شرح است:

«در انسان‌شناسی عرفانی که جاهلان از آن بی‌بهره‌اند، وصول به حقیقت محمدیّه به معنای برداشته‌شدن همۀ حجاب‌های ظلمانی و نورانی از ساحت عقل، قلب و خیال انسان و حضور عینی و علمی واصل، در همۀ عوالم حقّی و خلقی است که قابل بیان‌ترین لازمۀ آن لازمان و لامکان شدن است.

به همین دلیل شاهدیم که خاتم الأنبیاء و اوصیاء ایشان اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارند و بیش از ۱۴۰۰ سال است واسطۀ ایصال نور خدا به خداپرستان در اقصی نقاط عالمند.

در این میان یکی از انوار واصله از آستان قدس آن حضرات «نظامی حقوقی و اخلاقی» است، که شیعیان افتخار داشته و دارند از آن نظام پیروی می‌کنند. نظامی که اگر چه مانند دیگر ادیان توحیدی، با امور خلاف فطرت، از جمله اقسام فحشاء و روابط جنسی در غیر نظام خانواده مخالف است، به همان اندازه بلکه بیشتر، با سوء برداشت و سوء استفاده از قوانین این نظام هم مخالف است.

سؤالی که از سازندگان و تجلیل‌کنندگان فیلم موهن «عنکبوت مقدس» باید پرسید این است که: عامل قتل‌های عنکبوتی در مشهد مقدس، بر طبق آموزه‌های کدام نظام حقوقی و اخلاقی مرتکب فحشاء و قتل شد؛ و بر طبق کدام نظام حقوقی، اخلاقی دستگیر و به دار مجازات آویخته شد؟!

 اگر بر طبق نظام اخلاقی، حقوقیِ شیعی مرتکب آن اعمال ننگین؛ و بر طبق آموزه‌های ادیان و مذاهب شما به دار مجازات آویخته شد؛ شما در فیلم خود روشن‌گری کرده و درخور تحسین هستید.

 امّا اگر بر خلاف نظام اخلاقی، حقوقی شیعی مرتکب فحشاء و قتل؛ و بر طبق نظام حقوقی، شیعه به دار مجازات آویخته شد، شما مرتکب وارونه نمائی و دروغگویی آشکار شده‌اید. در نتیجه توهین شما به نظام اخلاقی، حقوقی اسلام و پایه‌گذاران آسمانی آن هم، توهین به شخصیت خودتان است. چون وارونه‌نمائی آشکار حقیقت، یا ناشی از نادانی است و یا ناشی از ضعفهای شخصیّتی و تربیتی که در هر صورت غبار آن بر دامان شما خواهد نشست نه بر دامان هشتمین جانشین خاتم پیغمبران.»

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱