در سومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه «مهارت مسئله شناسی و مسئله یابی»

اسلامپور

کارگاه «مهارت مسئله شناسی و مسئله یابی» با حضور استاد اسلامپور در سومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه «مهارت مسئله شناسی و مسئله یابی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسلامپور کریمی استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در سومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این کارگاه که طلاب سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامپور به تبیین تفاوت‌های تحقیقات مسئله محور و موضوع محور، شرایط یک ذهن مسئله یاب، راه‌های رسیدن به مسئله تحقیق، عنوان مشیر به مسئله و عناصر و خصوصیات آن، فرایند رسیدن به یک مسئله علمی و ویژگی‌های قابل توصیه برای یک مسئله تحقیق پرداخت.

استاد و پژوهشگر حوزه در این کارگاه با اشاره به چیستی مسئله، گفت: مسئله چالش ذهنی است که از معلومات قبلی به وجود می‌آید، پس اینگونه نیست که اطلاعات همیشه آرامش به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامپور با بیان اینکه مسئله، سؤال عالمانه است، اظهار داشت: به طور کلی در فعالیت پژوهشی دو رویکرد موضوع محوری و مسئله محوری وجود دارد.

وی افزود: در موضوع محوری، رشد خاصی وجود ندارد، نوآوری ندارد، تولیدی نیست و امکان توسعه و تعمیق مطلب هم وجود ندارد.

استاد و پژوهشگر حوزه اضافه کرد: در مسئله محوری که از عنوان آن متوجه می شویم، عنوان باید با محتوا هماهنگ باشد، مثلا «ولایت فقیه در نهج البلاغه» که ویژگی‌ها، کارکردها و غیره را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامپور در ادامه به بهره گیری از مدل والگوی بارش و طوفان فکری برای رسیدن به مسئله اشاره کرد و در پایان، مواردی مانند نشانه‌ها، مراتب، ویژگی‌ها و غیره که فرد را از موضوع محوری نجات می‌دهد، مورد تبیین قرار گرفت.

گفتنی است، پس از برگزاری پیش رویداد آموزشی، طلاب سطح دو که در این برنامه شرکت کردند به گروه‌های مختلف تقسیم بندی شدند تا هریک از گروه‌ها با همراهی استاد راهبر تا زمان برگزاری رویداد آموزشی به بررسی موضوعات ارائه شده درباره روش‌های مطالعه بپردازند.

این موضوعات در روز برگزاری رویداد آموزشی توسط نمایندگان گروه‌ها ارائه شده و مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱