گزارشی از دومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا(س)

دومین روز پیش رویداد

دومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «سرفصل نویسی» و حضور بیش از 50 نفر از اساتید و طلاب دوره عالی فقه و اصول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دومین روز با حضور بیش از 50 نفر از اساتید خانم، دانش آموختگان دوره تدوین متون درسی و طلاب دوره عالی فقه و اصول این مؤسسه آموزشی حوزوی برگزار شد.

بانوان طلبه به عنوان الگوی سوم زن در مجامع علمی حضور داشته باشند

در ابتدای این برنامه، سرکار خانم سیده زهرا حسینی به تبیین این رویداد و شیوه برگزاری آن در سه مرحله پیش رویداد، رویداد و پسارویداد پرداخت و با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری رویداد را شناسایی ظرفیت های درون سازمانی است، اظهار داشت: یکی از اهداف رویداد این است که با شبکه سازی، کار تشکیلاتی و کارگروهی و تسری این امر در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شاهد این باشیم که فرهیختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بانوان طلبه موفق با به نمایش گذاشتن الگوی سوم زن در مجامع علمی حضور و نقش فعال داشته باشند.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما در پسارویداد شاهد ایده های راهگشا و تصمیم ساز خواهیم بود و امید است آن تحولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است با حفظ مبانی تراث بتوانیم نیازهای جامعه را در سطح ملی و بین المللی به منصه ظهور بگذاریم.

ایجاد جریان گفتمان ساز در رویدادهای جامعه‌الزهرا(س)

خانم فاطمه ازناوی مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این برنامه به بحث علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و وظایف بانوان فرهیخته در مجامع علمی و پژهشی براساس منویات رهبرمعظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری رویدادها ایجاد جریان گفتمان ساز و بهبود شرایط فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در مجموعه است.

مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: در پسا رویداد می توان از ظرفیت اساتید استفاده کنیم و با توجه به برنامه ریزی رویدادها سالانه با موضوعات جدیدتر اتفاق می‌افتد که اساتید می‌توانند حضور فعال و پرثمر داشته باشند.

ازناوی تأکید کرد: این رویدادها می‌تواند باعث ایجاد تحول شود و خروجی آن در جهت تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی باشد و امید است قطعه ای از پازل تمدن نوین اسلامی را به ثمر برسانیم.

لزوم حضور فعال و همه‌جانبه اساتید حوزه در عرصه‌های علمی

خانم مریم اسماعیلی، مدیر رویداد فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در لبیک به منویات مقام معظم رهبری دام ظله العالی می‌توانند در راستای تحول حوزه قدم بردارند، تأکید کرد: این اقدام با حضور فعال و همه جانبه در عرصه های علمی، با در نظر گرفتن اصول، مبانی ناب اسلام و اقتضائات جامعه در  تربیت جوانان امکان پذیر است.

مدیر رویداد فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اساتید حوزه می‌توانند با تحول در نظام آموزشی در جهت افزایش انگیزه طلاب گام بردارند، اظهار داشت: بانوان طلبه باید به اقتضائات زمان توجه کند، بانویی که تربیت نسل آینده را به عهده دارد و باید در تمدن سازی نوین اسلامی نقش داشته باشد، باید بداند چه سرفصل هایی را در دروس حوزه بخواند.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب سلامی و با بیان اینکه دشمن اعتقادات فرزندان ما را از بین می برد، گفت: ما می توانیم از طریق بحث سرفصل های آموزشی به اعتقادات فرزندان خود کمک کنیم.

برگزاری سه کارگاه با موضوع «سرفصل نویسی» در دومین روز پیش رویداد آموزشی

در این برنامه، موضوع «سرفصل نویسی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حبیبی رئیس دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سه کارگاه آموزشی «مهارت سرفصل نویسی»، «اصول مناظره و تریبون آزاد» و «مسئله شناسی» مورد تبیین قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حبیبی، رئیس دفتر تهیه و تدوین متون آموزشی در کارگاه‌های دومین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین جایگاه سرفصل در نظام آموزشی و نقد و بررسی آن پرداخت.

تعريف و ساختار برنامه‌ريزی درسی، طراحی، طبقه‌بندی و تحلیل اهداف آموزشی، طراحی و تدوین کتاب درسی، فرآیند طراحی درسی، طراحی ساختار صوری کتاب درسی و قواعد ساماندهی و تدوین محتوای از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

سومین روز پیش رویداد با موضوع «روش های مطالعه» و با حضور طلاب سطح دو روز پنجشنبه 22 اردیبهشت برگزار می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱