گزارشی از نخستین روز پیش رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س)

photo_2022-05-10_13-30-53

نخستین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین روز پیش رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها امروز (سه شنبه، 20 اردیبهشت) با موضوع «متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار برگزار شد.

در این برنامه، سرکار خانم سیده زهرا حسینی مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین رویدادهای فصلی که به منظور زمینه سازی گفتمان علمی و حضور عالمانه و نقد منصفانه اساتید و طلاب در عرصه های مختلف برنامه ریزی شده است، پرداخت.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در معاونت آموزش و تربیت، آسیب شناسی مسائل آموزشی در حیطه‌های مختلف صورت گرفت و برهمین اساس، رویداد آموزشی به سه موضوع «روش مطالعه» ویژه طلاب سطح دو، «تدوین متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار و «سرفصل نویسی» ویژه اساتید و طلاب دوره عالی فقه و اصول تقسیم بندی شد.

حسینی با اشاره به موضوع آسیب شناسی متون درسی که موضوع ویژه امروز بود، تصریح کرد: مسئله متون درسی حوزه از جمله دغدغه‌های مسئولان، اساتید و برخی طلاب است که این موضوع برای مخاطبان سطح سه و چهار در نظر گرفته شد.

وی به برنامه های هر یک از موضوعات رویداد اشاره و بیان کرد: این رویدادهای فصلی باعث ایجاد کار تشکیلاتی و شبکه سازی می‌شود که امید است با کار جمعی و تشکیلاتی برای زمینه سازی ظهور و تمدن سازی نوین اسلامی آماده شویم.

سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در این برنامه در جریان فعالیت های پیش رویداد قرار گرفت.

در ادامه برنامه، کارگاه «جایگاه تدوین متون درسی در علوم تربیتی» با حضور سرکار خانم سمیه حاجی اسماعیلی مدیر گروه مطالعات زنان و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد و موضوعاتی مانند اجزای یک کتاب درسی، اهداف آموزشی متون درسی، ویژگی‌های عنوان کتاب درسی، ویژگی‌های پیش‌سازمان‌ده، خلاصه نویسی در کتب درسی، ویژگی‌های تمرین درسی مورد بررسی قرار گرفت.

خانم حاجی اسماعیلی همچنین به عنوان استاد کارگاه «اصول مناظره و تریبون آزاد» به تبیین موضوعاتی چون تعریف مناظره، نقد و ارزیابی، فرمول مناظره خوب و شیوه ارائه مناظره و ویژگی‌های مناظره‌کننده شامل حرفه‌ای بودن، خلاقیت در بیان، فهم معنای کلمات، مدیریت زمان، رعایت احترام، ادب کلامی و رفتاری، عدم اغراق و بزرگنمایی، شنونده فعال و غیره پرداخت.

در پایان، کارگاه «مسئله شناسی متون درسی» برگزار شد و دکتر حمید کوشکی رئیس اندیشکده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سرفصل‌های این کارگاه اشاره و چیستی مسئله، تفاوت مسئله با مشکل، ویژگی‌های مسئله خوب، جایگاه متون درسی در نظام آموزشی، ابعاد مسئله در متون درسی، فرایند رسیدن به مسئله و فرایند منطقی حل مسئله را تبیین کرد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱