تبیین راهبردهای تربیت زن تراز انقلاب

میزگرد تربیت زن تراز انقلاب

میزگرد علمی «راهبردهای تربیت زن تراز انقلاب» با حضور و ارائه پنج نفر از بانوان طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، میزگرد علمی «راهبردهای تربیت زن تراز انقلاب» امروز سه شنبه 15 شهریور در دومین روز رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن جلسات معاونت پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این میزگرد اعضای انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند که خانم عفت عرب زاده به عنوان سرگروه و خانم‌ها ثنا بوژند، اعظم شیری، دینا بوژند، لیلا عباسی و فاطمه عبائی دیگر اعضای این میزگرد بودند که مباحث راهبردهای تربیت زن تراز انقلاب را مورد بحث وگفتگو قرار دادند.

در این میزگرد به موضوعات جایگاه ارزشی زن، سطح خلقت و آفرینش زن، سطح خانوادگی، سطح اجتماعی، کرامت انسانی، اثرگذاری اجتماعی زنان، مدیریت کانون خانواده توسط زنان و زنان به عنوان تربیت‌کننده نیروی انسانی اشاره شد.

همچنین بی‌بدیل بودن نقش‌های زنانه، نوع خلقت زن و همچنین عواطف و احساساتی که خداوند در وجود زن به ودیعه نهاده است و او را برای پذیرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌هایی آماده کرده است که هیچ کسی به جزء زن نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد، مورد بحث قرار گرفت.

حفظ شأن انسانی زن در جامعه، برابری زن و مرد در ارزش‌ها، شکوفایی استعداد زن، رسیدن زن به کمال وجودی که از جمله اهداف اصلی در بحث زن و خانواده هستند، مورد بررسی قرار گرفت و بایسته های مسائل زنان نیز تبیین شد.

 نقش اصلاحی و پرورش دهندگی زن در جامعه به عنوان عنصر اصلی تشکیل خانواده، احقاق حقوق زن بر اساس بینش خردمندانه و حقایق هستی، عدم پیروی از غرب در مسئله زن و تجربه ناموفق غرب در مسئله زن و در نهایت حفظ حرمت و کرامت زن از دیگر مباحث مورد گفتگو در این میزگرد بود.

در این میزگرد، خانم دکتر زهرا موسوی به عنوان ناظر علمی و خانم سمیه مالمیر به عنوان داور ثابت حضور داشتند که ضمن قدردانی از این فعالیت پژوهشی، به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱