تجلیل از اساتید جامعه‌الزهرا(س) در نشست بزرگداشت مقام معلم /گزارش تصویری

تجلیل از اساتید جامعه الزهرا 27

25 نفر از اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی، نشست بزرگداشت مقام معلم با حضور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت مقام معلم، به ابعاد، الزامات و بایسته‌ها، مدل‌ها و چگونگی جهاد تبیین پرداخت و اظهار داشت: جهاد تبیین بخشی از رسالت معلمی و استادی است و اساتید در جهاد تبیین با توجه به ابعاد، بایسته‌ها و طیف‌های آن بسیار نقش آفرین هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، جهاد تبیین با رویکرد آینده‌نگرانه را از جمله طیف‌های جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: در جهاد تبیین بارویکرد آینده نگرانه، ایجاد یک ستاد قوی در حوزه‌های علمیه با یکصدایی، تمرکز و تمام قدرت باید در اولویت کارها باشد، اما تا قبل از شکل‌گیری آن ستاد قوی، بیایید ما خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و اساتید آن در قرن جدید با وحدت و انسجام، پرچمدار و پیشرو حوزه‌های علمیه در زمینه‌های مختلف از جمله در جهاد تبیین باشیم.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب الدین مشایخی راد به موضوع جایگاه و نقش تربیتی استاد و معلم در ساختار آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز ساختارهای آموزشی ساختارهای حرفه ای و تخصصی شده است و استاد به دنبال انسان سازی نیست، بلکه به دنبال انتقال درس به شاگرد است.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سبک حوزه‌های علمیه در گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته، استادی در حوزه‌های علمیه یک حرفه و شغل نبود، بلکه استادی یک شأن، منزلت، مسئولیت و در حقیقت یک رسالت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشایخی راد تصریح کرد: اگر بخواهیم شخصیت طلبه را تحت تحول قرار دهیم، باید به جنبه‌های عاطفی، رفتاری و فراتر از جنبه‌های شناختی او ورود پیدا کنیم که برای این کار، باید وارد صحنه زندگی طلبه شویم، چیزی که در حوزه‌های علمیه مرسوم بود و جایگاه استاد به عنوان پدر و فردی دلسوز و دغدغه‌مند بود.

در این مراسم که خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی معاون منابع انسانی  و پشتیبانی، حجت‌الاسلام والمسلمین برزو معاون تبلیغ و امور فرهنگی و خانم باقری مدیر تحصیلات تکمیلی حضور داشتند، 10 نفر از اساتید آقا و 15 نفر از اساتید خانم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد تجلیل قرار گرفتند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱