مدیرکل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا(س) خبر داد:

بارگذاری بیش از 5 هزار موضوع فقهی و معارفی در سامانه پاسخ به سوالات فقه و معارف

آمره ای

آمره ئی گفت: تاکنون بیش از 14هزار پرسش و پاسخ از 18 مرجع و بیش از 5 هزار موضوع فقهی و معارفی در سایت و سامانه پاسخ به سوالات فقه و معارف بارگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حسن آمره‌ئی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات دفتر ریاست جامعه‌الزهراعلیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تحقق مأموریت‌های فرهنگی- تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، یکی از وظایف محوله به دفتر فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت حضور در فضای مجازی به همراه توسعه و تسهیل ارائه خدمات با استفاده از ابزارهای این حوزه در راستای مأموریت‌های تبلیغی است.

وی افزود: به‌منظور نیل به این مهم، تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی دو زیرساخت سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف و سامانه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان چهار رویکرد اصلی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف گفت: ارائه بانک علمی سؤالات فقهی و معارفی به‌عنوان پایگاه داده‌ای برای استفاده مخاطبان عام و خاص یکی از رویکردهای اصلی این ساست و سامانه بوده که تاکنون بیش از 14هزار پرسش و پاسخ از 18 مرجع و بیش از 5000 موضوع فقهی و معارفی در آن بارگذاری شده است.

آمره‌ئی عنوان کرد: مکانیزه سازی فرآیند مکاتبه‌ای پرسشگر و پاسخگو به‌صورت برخط و غیر برخط، ایجاد بستر پرسش و پاسخ تلفنی و اینترنتی به‌صورت برخط و غیر برخط و ایجاد فضای ارائه محصولات فرهنگی و تبلیغی به مخاطبین عام و خاص رویکردهای دیگر سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف هستند.

وی با بیان اینکه در درون چهار رویکرد ذکرشده، انبوهی از فرآیندها، امکانات و سرویس‌ها وجود داشته و این بستر را آماده ارائه خدمات به مخاطبین می‌کند، خاطرنشان کرد:طراحی و پیاده‌سازی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف، با شاخص‌های فنی عجین و سعی شده در تحقق امکانات این زیرساخت، از به‌روزترین پلتفرم‌ها و معیارهای تولیدات نرم‌افزاری بهره‌گیری شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به بخشی از امکانات این بستر و نیز شاخص‌های فنی این سایت و سامانه اشاره کرد و گفت: پیاده‌سازی تمامی امکانات سیستم بر بستر سرویس و RESTful API، مدیریت فرایند پاسخگویی به پرسش‌های مکاتبه‌ای، پیاده‌سازی زیرساخت‌های فنی جهت استفاده از تکنولوژی VOIP، مدیریت پاسخگویی سؤالات VOIP با استفاده از فناوری وب سوکت  و SignalR، مدیریت محتوا و چینش سایت به‌صورت پویا، پیاده‌سازی درختواره موضوعات باقابلیت مسیریابی و جستجوی زنده ازجمله شاخص‌های فنی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف هستند.

آمره‌ئی ادامه داد: پیاده‌سازی قالب سایت با استفاده از فناوری‌های روز دنیا (Less و CoffeeScript)، به‌صورت کاملاً واکنش گرا، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در تسریع انجام عملیات جستجوی چندگانه و فیلترینگ موضوعات و مطالب، پیاده‌سازی امکانات پیشرفته در زمینه پاسخگویی به سؤالات، ازجمله (سوابق سؤالات کاربران - پاسخ‌های آماده – مسائل مبتلی به و ...)، قابلیت مدیریت محتواهای چندرسانه‌ای، کتب، مقالات، محصولات فرهنگی و ...  گزارشات پیشرفته از روند پاسخ‌گویی، مدیریت کاربران ، نقش‌ها و دسترسی‌های پویا و به‌کارگیری استانداردهای به‌روز ui  و   ux  در طراحی سایت از دیگر شاخص‌های فنی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه در رابطه با سامانه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) نیز گفت: شبکه‌سازی فعالیت‌های مبلغان، مدیریت فرآیندهای تبلیغی، تسهیل در ارائه خدمات و ایجاد ارتباطات در این حوزه، مستلزم تولید سامانه‌ای یکپارچه است که این مهم در بستر سامانه شمیم محقق شده است.

آمره‌ئی اظهار داشت: شمیم سامانه‌ای است که از بستر بانک جامع اطلاعات استفاده می‌کند و به‌تمامی داده‌های موردنیاز سازمانی در بخش‌های مختلف دسترسی دارد.

وی با بیان اینکه سامانه شمیم وظیفه مدیریت فرآیندهای اصلی حوزه تبلیغ و زیر فرآیندها و خدمات این حوزه را بر عهده دارد، تأکید کرد: گردش اطلاعات در این سامانه از الگوهای یکپارچه و بدون تکرار اطلاعات استفاده می‌کند و سعی شده هر آنچه مسئولان و نیز مبلغان عرصه تبلیغ در تحقق اهداف و برنامه‌ها به آن نیاز دارند، در قالب سرویس‌های این سیستم طراحی و پیاده‌سازی شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان با بیان اینکه شمیم و خدمات آن بر بستر شاخصه‌هایی فنی ، محقق شده است به برخی از امکانات این سامانه و شاخصه‌های فنی آن اشاره کرد:   پیاده‌سازی تمامی امکانات سیستم بر بستر سرویس و RESTful API، پیاده‌سازی سیستم بر بستر SSO داخلی سازمان و بانک جامع اطلاعات سازمان،  مدیریت یکپارچه اطلاعات‌پایه و امکان تعریف دوره‌های تبلیغی ازجمله امکانات و شاخصه‌های فنی این سامانه هستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱