همایش ملی «مکتب فاطمی حاج قاسم» برگزار می‌شود

همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم سلیمانی

همایش ملی «مکتب فاطمی حاج قاسم» با دریافت آثار در قالب‌های مقاله، شعر، نثر، داستان کوتاه، دلنوشته، خاطره، خطاطی، نقاشی، عکس، پوستر، عکس نوشته، پادکست و کلیپ در سه محور فاطمیه، شهید سلیمانی و ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، روابط عمومی، همایش ملی «مکتب فاطمی حاج قاسم» از سوی نهادهای مختلف علمی، حوزوی و اجرایی استان قم همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، استانداری، سازمان بسیج هنرمندان، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید، صدا و سیمای قم و غیره برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، احیای شعائر و معارف فاطمی، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از حریم ولایت، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی، فعال‌سازی ظرفیت‌های هنرمندان در تبیین مکتب شهید سلیمانی، تبیین ابعاد علمی و معارفی فرهنگ فاطمی و مکتب شهید سلیمانی است.

در این همایش، آثار در قالب‌های مقاله، شعر، نثر، داستان کوتاه، دلنوشته، خاطره، خطاطی، نقاشی، عکس، پوستر، عکس نوشته، پادکست و کلیپ دریافت می‌شود.

این همایش در سه محور ویژه، فاطمیه و شهید سلیمانی ارائه شده است و محوره های ویژه این همایش را «مکتب شهید سلیمانی آیینه مکتب فاطمی» و «صیانت از حریم ولایت در مکتب فاطمی و شهید سلیمانی» تشکیل می دهد.

محورهای فاطمیه در سه محور «جایگاه مکتب فاطمی در انقلاب اسلامی»، «مکتب فاطمی در آیینه ادبیات و هنر» و «ظرفیت هیئات مذهبی در تبیین مکتب فاطمی» ارائه شده است.

محورهای شهید سلیمانی نیز شامل «جایگاه مکتب شهید سلیمانی در انقلاب اسلامی»، مکتب شهید سلیمانی در آیینه ادبیات و هنر»، «اثرات مکتب شهید سلیمانی در بیداری جهان اسلام» و «جایگاه وصیت نامه شهید سلیمانی در تبیین روحیه جهادی و ایثارگری» هستند.

مهلت ارسال آثار تا 20 دی 1400 اعلام شده است، این همایش روز 29 دی همراه با اهدای جوایز به آثار برتر در قم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیوند http://shhmq.ir/hamayesh و یا از طریق پست الکترونیکی به نشانی maktabefatemihajqasem@gmail.com ارسال کنند.

جهت دریافت راهنمایی و یا دریافت لینک فراخوان می‌توانید کلمه «همایش» را به شماره 09050405590 پیامک کنید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱