معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب

حقانی

خانم حقانی با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، گفت: ما از همه پژوهشگران، مبلغان، اساتید و طلاب دغدغه‌مند در عرصه حجاب و عفاف استقبال می‌کنیم و امید است در عرصه‌های پژوهشی، فعالیت‌های موثر و کارامدی صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی، خانم ریحانه حقانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فعالان فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جشنواره میراث مادری که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران مجموعه که در موضوع عفاف و حجاب اقدامات و تلاش‌های گسترده داشتند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و نگاه و پیشینه ای که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، موضوع یکی از روزهای هفته پژوهش به موضوع «پژوهش، عفاف و سلامت اجتماعی» اختصاص یافته است.

لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه تقارن تجلیل از پژوهشگران و فعالان عرصه عفاف و حجاب با ایام هفته پژوهش را به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: هر فعال فرهنگی، مبلغ و هر استاد و هر فردی که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کند، پیش از آن یک پژوهشگر موفق است و سیاست‌ها و ریزه کاری‌های دقیق فرهنگی را می‌داند و متناسب با آنها اهل ایده و فکر است.

حقانی با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، یادآور شد: ما در حوزه عفاف و حجاب، چند نگاه داریم؛ نگاه شناختی و معرفتی، نگاه شبکه معنایی و مفهومی و نگاه ارائه الگوی مناسب برای جامعه بانوان و گسترده تر از آن برای جامعه انسانی وجود دارد.

وی افزود: حجاب گستره آقایان و بانوان را در بر می‌گیرد و ما باید شبکه مفهومی و معنایی را به درستی تبیین کنیم و الگوهای صحیحی را به جامعه ارائه دهیم.

پژوهشگران در عرصه‌های پژوهشی عفاف و حجاب ورود پیدا کنند

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اقدامات ما باید متناسب با هجمه‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، باشد و ما باید از نگاه منفعلانه به سمت نگاه پویا حرکت کنیم.

حقانی بیان داشت: ما از همه پژوهشگران، مبلغان، اساتید و طلابی که دغدغه مند هستند و در عرصه حجاب و عفاف فعالیت کنند، استقبال می‌کنیم و امید است در عرصه‌های پژوهشی، فعالیت‌های موثر و کارامدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به حضور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جشنواره میراث مادری، عنوان کرد: ما در این جشنواره، نیازهای موضوعی و خلاهای پژوهشی این عرصه را احصا کردیم و امید است پروژه‌های علمی در این عرصه نوشته شود و همزمان با آن، نگاه عملیاتی و اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱