مدیر جامعه‌الزهرا(س) در بازدید از جامعه کوثر پاکستان:

پیشرفت و تعالی جامعه در پرتو علم و دانش محقق می‌شود

جامعه کوثر

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از جامعه کوثر واقع در اسلام آباد پاکستان بازدید و با مسئولان این مدرسه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که اخیرا با هیئتی همراه به پاکستان سفر کرده اند، از جامعه کوثر بازدید و با مسئولان این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراکز علمی پاکستان، عنوان کرد: خداوند متعال به قلم قسم یاد کرده و این امر، اهمیت علم و دانش و جایگاه طالبان علم را در دین اسلام نشان می‌دهد.

برقعی با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام که فرمودند اگر کسی کلمه‌ای به من بیاموزد، مرا بنده خود ساخته است، تصریح کرد: این حدیث ارزش معلمان و اساتید را برای ما روشن می‌سازد و اگر قرار است تغییرات مثبتی در جامعه رخ دهد، در پرتو علم و دانش محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: دشمن نمی‌خواهد کشورهای مسلمان پیشرفت کنند، اما لازمه پیشرفت و تعالی یک جامعه، علم‌آموزی و توجه به علم و دانش به ویژه برای بانوان است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به پوشش اسلامی دانش‌پژوهان اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی ما بانوان است و آن حضرت عفیف‌ترین و پاک‌ترین بانوی عالم هستند.

برقعی بیان داشت: ما باید با همین پوشش اسلامی در همه مجامع حضور پیدا کنیم و با علم‌آموزی، سعی و تلاش و توجه به معارف اسلامی در خانواده و اجتماع فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به قرآن کریم در زندگی، عنوان کرد: معیار در اسلام، علم و تقوای الهی است، بنابراین در کسب هر دو کوشش کنید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان اظهار داشت: به خود ببالید که مسلمانید، زیرا اسلام به مسلمانان ارزش داده است؛ قرآن کریم وقتی می‌خواهد برای مردان و زنان مثال بزند از زنان پاکدامنی مثل حضرت مریم و حضرت آسیه نام می‌برد، پس عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی قرار دهیم.  

در ادامه، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سوالات دانش پژوهان درباره تحصیل در این مجموعه علمی حوزوی پاسخ گفت.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱