بازدید سفیر استرالیا از جامعه الزهرا/ اظهار شگفتی خانم سفیر از قدرت ذهنی و فکری بالای زنان ایرانی

دیدار با سفیر استرالیا (2)

سفیر استرالیا در ایران در بازدید از جامعه الزهرا علیهاالسلام، با ظرفیت های علمی پژوهشی این موسسه آشنا شد و با مدیر و برخی بانوان پژوهشگر دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران روز گذشته با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن بازدید از بخش های مختلف این موسسه علمی، با مدیر و برخی بانوان پژوهشگر این مرکز حوزوی دیدار و گفتگو کرد.

سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در این دیدار با اشاره به تاریخچه تاسیس جامعه الزهرا علیهاالسلام به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: یک زنجیره معنادار و هدفمند در این موسسه علمی شکل گرفته که از مهدکودک تا دوره های عالی علمی را شامل می شود تا بانوان در این مسیر، راه رشد و تعالی خود را طی کنند.

توجه جمهوری اسلامی به مساله زن و خانواده

وی نگاه موجود در پرورش بانوان مسلمان در این موسسه را صرف رشد علمی ندانست و اظهار داشت: در کنار رشد علمی و معنوی بانوان طلبه که در قالب کلاس های و برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی برنامه ریزی شده، ورزشگاه بزرگی با حدود 20 رشته ورزشی تاسیس شده تا سلامت جسمی بانوان نیز تامین شود.

خانم برقعی توجه به حفظ آرامش و امنیت دانش پژوهان این مرکز را از دیگر مزایای مورد تاکید جامعه الزهرا علیهاالسلام برشمرد و گفت: این همه مدیون نگاه مترقی اسلام به زن است.

وی ادامه داد: قرآن وقتی می خواهد انسان نمونه را مثال بزند از همسر فرعون و حضرت مریم به عنوان زنان خوب و مظهر حق گرایی و طهارت و از همسران حضرت نوح و لوط به عنوان انسان های شرور یاد می کند که این مساله نشان دهنده نقش مهم و تاثیرگذار زن در جامعه از منظر اسلام است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: بعد از انقلاب در ایران تلاش شده تا از ظرفیت و استعدادهای فطری بانوان در جهت رشد و تعالی خانواده و جامعه استفاده شود و امروز رشد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی بانوان در جامعه به وضوح دیده می شود.

وی نگاه گذرا به میزان کتاب ها و مقالات علمی پژوهشی بانوان ایرانی در مجامع علمی داخلی و خارجی را نشان دهنده جایگاه و رشد علمی زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بانوان ایرانی نه تنها در فضاهای دینی و حوزوی حضور موثر دارند در سایر عرصه های علمی و تکنولوژی نیر به نقش آفرینی می پردازند.

تاکید بر روابط بین الملل بر اساس اصل کرامت انسانی

خانم برقعی با اشاره به سیاست جامعه الزهرا علیهاالسلام برای ارتباط با موسسات و نهاد های دینی و علمی دیگر کشورها به ویژه استرالیا بیان داشت: در عرصه بین الملل وقتی صحبت از روابط می کنیم منظورمان روابط انسانی با تاکید بر مشترکات است. اسلام و دیگر ادیان پس از حق حیات، حق کرامت انسانی را به رسمیت شناخته اند و در قرآن نیز این حق بدون هیچ قیدی مطرح شده است. حضرت امام علی علیه السلام نیز به حاکمان خود توصیه به مهربانی با همه انسان ها می کردند و دلیل آن را اینگونه ذکر کردند که همه انسان ها دو صنف هستند یا برادر دینی تو یا شبیه تو در خلقت هستند.

وی کرامت انسانی و نگاه انسانی به نوع بشر را یک اصل در شیعه بیان کرد و اظهار داشت: برای همین ما با گروه هایی مانند داعش و دیگر تروریست ها مخالفیم. دین اسلام بر اساس فطرت بنیان شده و عدالت ورزی، مهرورزی و مخالفت با ظلم و بی عدالتی از امور فطری همه انسان ها و مورد تاکید دین است و این مساله در روابط بین المللی ما مورد توجه است.

پیشنهاد مدیر جامعه الزهرا به سفیر استرالیا

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان به خانم ساکس پیشنهاد کرد تا در زمان حضورش در ایران، قرآن و کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» به قلم جرج جرداق را مطالعه کند.

ابراز شگفتی خانم سفیر از قدرت بالای فکری زنان ایرانی

در ادامه این دیدار خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا با ابراز شگفتی از توجه مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام به همه ابعاد علمی، روحی، معنوی و جسمی بانوان دانش پژوه گفت: قدرت ذهنی و فکری بالای بانوان ایرانی برای من بسیار جالب و شگفت انگیز است و امروز در بازدید از این موسسه علمی و گفتگو با بانوان مشغول به تحصیل و تحقیق بر این شگفتی من افزوده شد.

وی ابراز داشت: این که در ابتدای تاسیس جامعه الزهرا علیهاالسلام بسیاری از اساتید این مرکز از آقایان بودند ولی اکنون بیشتر اساتید از بانوان و فارغ التحصیلان همین موسسه هستند بسیار جالب و نشان دهنده موفیقت این مجموعه است.

خانم ساکس ایفای نقش بانوان در جامعه الزهرا در رده های مختلف مدیریتی را بسیار مورد توجه قرار داد و گفت: در بازدید دوساعته از جامعه الزهرا علیهاالسلام اطلاعات زیادی از دین و باورهای دینی دریافت کردم و این برای من بسیار ارزشمند بود.

سفیر استرالیا احترام به دیدگاه های مختلف را بسیار مهم دانست و گفت: در استرالیا مردمانی از 220 ملیت زندگی می کنند، مسیحیت، بودیسم، اسلام و هندوئیسم از ادیان پرطرفدار در این کشور است. ما یک جامعه چند ملیتی و چند فرهنگی داریم.

وی در پایان اظهار داشت: در عدم قبول داعش و القاعده که فقط خودشان را حق می پندارند با شما و مردم ایران هم عقیده ایم و معتقدیم اساس بسیاری از مشکلات، عدم فهم متقابل و دوجانبه بین افراد است.

تصویر خبر 1

تصویر خبر 2

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱