تجلیل اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم از خانواده شهیدان کارکوب زاده

شهیدان کارکوب زاده

اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم با حضور در منزل آقای کارکوب زاده برادر گرامی شهیدان والامقام کارکوب زاده تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی، اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم در هفته گرامیداشت بسیج به همراه جمعی از نویسندگان این کنگره، در منزل آقای محمد رضا کارکوب زاده برادر شهیدان عبدالجلیل، خلیل و منصور کارکوب زاده حضور یافتند و ضمن دلجویی و تجلیل از خانواده این شهیدان والامقام، یاد و نام این شهیدان و مادر عظیم‌الشأن ایشان  را گرامی داشتند و به مقام شامخ این خانواده مجاهد ادای احترام کردند.

در ابتدا سرکار خانم فلاحی مسئول گروه علمی و محتوایی کارگروه پژوهشی ضمن تشکر و گرامیداشت جایگاه و مقام خانواده معظم شهیدان کارکوب زاده، به ارائه گزارشی از ماموریت کمیته پژوهشی بانوان در کنگره شهدای استان قم پرداخت و رویکرد اصلی این کمیته را زن و خانواده طرازاسلامی با محوریت مادران، همسران و خواهران شهدا، جانبازان و ایثار گران با توجه به نیاز امروزی جامعه اسلامی در افق تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور بیان کرد.

 در ادامه سرکار خانم حقانی، رییس کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم، نقش مادران و همسران شهدا را بسیار با ارزش برشمرد و افزود: صبر، مقاومت و ایستادگی مادران و  همسران در برابر سختی‌ها ومشکلات بسیار ارزشمند بوده و آنان یاریگر شهدا در طی مسیر والایشان بوده اند.

رییس کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم تأکید کردند: بازگویی خاطرات و تجربیات تلخ و شیرین خانواده شهدا درباره آن بزرگ‌مردان می‌تواند به ارائه الگوهای زیبای سبک زندگی اسلامی و ایثارگرانه، برای نسل جوان به ویژه دختران ما بپردازد.

در این دیدار، جناب آقای کارکوب زاده به ذکر خاطراتی از سیره تربیتی پدر و مادر این شهیدان عزیز پرداخت و به زندگی سرشار از خدامحوری و تکلیف محوری اشاره کرد.

وی، تأکید مادر بزرگوارشان بر ولایت‌مداری و تحفظ بر معنویت‌گرایی را یادآور شد و خاطراتی نیز از دوران زندگی ایشان نقل کرد.

در پایان این دیدار هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده محترم ایشان اهدا شد.

سرکارخانم زهرا کارکو مادر سه شهید (یک مفقود الاثر) و دو جانباز از بانوان مجاهد، ولایت‌مدار و خدومی بود که رسالت زینبی خود را  به انجام رساند و در دی ماه سال 1399 به دیار باقی شتافت .

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱