تشریح فعالیت‌های فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) در هفته کتاب و کتابخوانی

هفته کتابخوانی فعالیت های فرهنگی

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از برگزاری 6 برنامه مختلف به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه بانوان طلبه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، فعالیت‌های مختلفی در دستور کار خود قرار داده است.

تداوم پویش کتابخوانی «حال خوش خواندن»

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: پویش کتابخوانی طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از دو سال پیش با عنوان «حال خوش خواندن» آغاز شد، با استقبال زیاد بانوان طلبه ادامه یافته است.

داودالموسوی افزود: مرحله اول این پویش،  از سال 98 با معرفی کتاب و انتشار تقریظِ مخاطبان کانال معاونت فرهنگی تبلیغی بر کتب مطالعه شده، برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد، اداره کل امور فرهنگی با دعوت از  اساتید مجرب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سلسله‌دورهمی‌های کتابخوانی با عنوان «جمع‌خوانی کتاب» در موضوعات مختلف را به صورت دوره‌ای برگزار می‌کند.

پویش کتابخوانی معرفی کتاب به طلاب

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: بارگذاری محتواهای انگیزشی جهت ترغیب به مطالعه و فرهنگسازی کتابخوانی و نیز معرفی کتب شاخص به صورت مستمر از دیگر فعالیت‌ها در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان ایتا است.

داودالموسوی یادآور شد: امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، پویش کتابخوانی طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان سومین اقدام در حال برگزاری است و این پویش با سوال «اگر بنا باشد به دوستان خود یکی از کتاب‌هایی که خوانده اید و از خواندن آن بهره بسیار زیادی برده‌اید، معرفی کنید، آن کتاب کدام است؟» آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در پویش کتابخوانی و معرفی کتاب می‌توانند تا اول آذر، تصویر جلد کتاب و یک جمله درباره بهره  ای را که از خواندن آن برده اند، به شناسه کاربری کانال معاونت فرهنگی تبلیغی به آدرس @jz_mft  و یا https://eitaa.com/jz_mft در پیامرسان ایتا ارسال کنند که در پایان این پویش، به قید قرعه، هدایایی به رسم یادبود، به شرکت کنندگان پویش اهدا می‌شود.

برگزاری نشست «چطور کتابخوان شدم؟»

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: چهارمین مرحله از فرهنگسازی کتابخوانی، مصاحبه‌های اختصاصی با اساتید و طلاب نویسنده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان «چطور کتابخوان شدم؟!» است که فایل صوتی تجربیات این افراد به صورت روزانه در طی هفته کتابخوانی در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب به مطالعه و ارائه راهکار عملی مطالعه بارگذاری می‌شود.

داودالموسوی گفت: پنجمین اقدام در هفته کتابخوانی، برگزاری نشست اختصاصی با سرکار خانم دکتر ناهید طیبی استاد و نویسنده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که با موضوع «چطور کتابخوان شدم؟!» به صورت زنده منتشر می‌شود.

برپایی پویش نذر کتاب ویژه کارکنان و طلاب ساکن استان قم

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها که با هدف تسهیل کتابخوانی برای عموم مردم و به ویژه مناطق محروم در نظر گرفته شده است به عنوان ششمین اقدام، برپایی پویش نذر کتاب ویژه کارکنان و طلاب ساکن استان قم است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان شرکت در این پویش می‌توانند کتاب‌های مازاد خود را به مجموعه اهدا کنند تا با توجه به درخواست مسئولان فرهنگی کانون‌های استانی، کتابخانه عمومی در مناطق مختلف راه اندازی شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱