در نشست مجازی با طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد:

تاکید مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن بر اجرای آیین‌نامه تدوین رساله سطح چهار

حجت الاسلام شفیعی

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی بر اجرای آیین‌نامه تدوین رساله سطح چهار رشته تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی در نشست مجازی با طلاب سطح چهار مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن که به همت گروه علمی تفسیر و علوم قرآن و با همکاری مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به بازگویی نکاتی کاربردی و سودمند در جهت تدوین رساله علمی طلاب پرداخت.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن قدردانی از طلاب گرایش‌های «تفسیر تطبیقی» و «علوم و معارف قرآن کریم» در این نشست، عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که با همه سختیها و مشکلات بروز یافته در اثر بروز و شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های آموزشی برگزار شد و طلاب توانستند در این ایام بر دانش و داشته‌های علمی خود بیفزایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی با اشاره به آیین‌نامه تدوین رساله سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: طبق ماده6 ضوابط تدوین رساله سطح4 ، هریک از طلاب در مقطع تحصیلی سطح 4، وظیفه دارند پس از گذراندن حداقل 20 و حد اکثر 30 واحد درسی، موضوع رساله علمی و طرح اجمالی و تفصیلی خویش را به تصویب کمیته علمی گروه برسانند، در غیر این صورت از اخذ واحد درسی در ترم بعدی، ممنوع خواهند شد.

وی تصریح کرد: در جلسه ماه گذشته شورای مدیران علمی، با رای همه اعضاء، بر اجرای ماده مذکور تاکید شده است؛ البته افرادی که دارای عذری خاص باشند، در صورت موافقت کمیته مربوطه، راهکار ویژه ای اندیشیده می‌شود.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام اعلام کرد: این گروه علمی آموزشی به زودی کارگاه خاصی را در جهت تبیین شاخصه‌های انتخاب موضوع رساله علمی، کیفیت تدوین طرح اجمالی و تفصیلی و دیگر مباحث پیرامونی آن برگزار می‌کند که امید است بانوان طلبه با شرکت در این کارگاه، به دانش مورد نیاز در جهات یاد شده دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی با بیان اینکه اسامی اساتید راهنما و مشاور مورد تایید کمیته علمی تفسیر در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، ادامه داد: طلاب به واسطه مشاوره لازم با این اساتید، در انتخاب موضوع رساله و تهیه طرح اجمالی و تفصیلی خویش با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی در پایان از دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده طلاب در این مسیر استقبال کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱