انتشار کتاب «راهنمایی عقیدتی فطرت محور»

کتاب راهنمایی عقیدتی فطرت محور

کتاب «راهنمایی عقیدتی فطرت محور؛ با ذکر نمونه‌های تجربی» به همت جمعی از اساتید و پژوهشگران اداره پاسخ به سوالات و حوزه آزاد جامعه‌الزهرا(س) توسط انتشارات جامعه‌الزهرا(س) چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «راهنمایی عقیدتی فطرت محور؛ با ذکر نمونه‌های تجربی» از سوی معاونت پژوهش و انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

این کتاب به همت جمعی از اساتید و پژوهشگران اداره پاسخ به سوالات و حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشته تحریر درآمده و در 336 صفحه وزیری و در 500 نسخه به چاپ رسیده است.

در این کتاب بعد از بیان کلیات، مباحث در دو بخش تنظیم شده است، بخش اول با عنوان «مبانی نظری راهنمایی عقیدتی فطرت محور» که شامل فصل اول «مبانی و اصول راهنمایی عقیدتی با رویکرد فطری»، فصل دوم «انواع راهنمایی»، فصل سوم «فنون راهنمایی عقیدتی در منابع دینی»، فصل چهارم «مراحل راهنمایی» و فصل پنجم «وظایف و شرایط راهنما» است.

بخش دوم کتاب با عنوان «مبانی تجربی راهنمایی عقیدتی فطرت محور» که شامل فصل اول «نظرسنجی از مشاوران، راهنمایان و پاسخگویان»، فصل دوم «معرفی کارگاه تجریی جوان و نگرش نو به جهان» و فصل سوم «مصاحبه ها و تجربه های مشاوره ای» تدوین شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

«علم مشاوره و راهنمایی، یکی از راه‌گشاترین دانش‌های جدید است؛ ترکیب این علم با «نظریه فطرت» به مشاور، راهنما و پاسخگو این امکان را می‌دهد که فن راهنمایی و مشاوره را در دو بُعد «درون‌دینی» و «برون‌دینی»، مورد استفاده قرار دهد. نوشتار حاضر، در بخش نظری، کاربرد نظریه فطرت را در مبانی، اصول، انواع، فنون و مراحل «راهنمایی عقیدتی فطرتْ ‌محور» تبیین کرده است و در بخش تجربی و عملی، نمونه‌های متعدد تجربه‌های واقعی راهنمایان و پاسخ‌گویان ادارۀ پاسخ به سوالات و اساتید حوزه آزاد جامعه‌الزهرا(س) را به خواننده ارائه می‌دهد».

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند، همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به نشانی https://eshop.jz.ac.ir  عرضه می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱