مدیر جامعه الزهرا خبر داد:

بازنگری و ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی جامعه الزهرا

آزمون ورودی سطح چهار (17)

سرکار خانم برقعی از بازنگری و ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی جامعه الزهرا علیهااسلام خبر داد و گفت: در همین زمینه جلسات کارشناسی در رشته فقه آغاز شده است

 

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در حاشیه برگزاری آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه به واحد خبر گفت: بی گمان جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به سابقه فعالیت علمی و انتظاراتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مرکز علمی دارند باید به سطوح عالی علمی آموزشی توجه بیشتر و برنامه جدی تری برای آن داشته باشد، از این رو برای سطوح سه و چهار و دوره عالی فقه برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته ولی این برنامه ها باید بازنگری شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در همین راستا نخستین جلسه با گروه آموزشی فقه  و اصول و انجمن علمی پژوهشی فقه و برخی صاحب نظران در این عرصه برگزار شده و مقرر شده تا در این جلسات کارشناسی برنامه ریزی های جدیدی برای پژوهش محور شدن و کاربردی شدن تحقیقات و پایان نامه های سطوح عالی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در رشته فقه دیدگاه ما برداشتن گام های جدی در فقه اجتماعی است. در رشته های دیگر نیز اتاق های فکر تشکیل خواهد شد تا با برنامه ریزی و توجه به نیاز های جامعه به سمت تحول آموزشی حرکت کنیم.

خانم برقعی در پایان اظهار داشت: در بخش آموزش، افزایش رشته و گرایش های سطح سه و چهار منوط به تصویب و ابلاغ درختواره رشته ها از سوی شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران است، لکن در زمینه پژوهش برای اینکه بتوانیم پایان نامه ها و تحقیقات را به سمت مسائل جدید پیش ببریم هسته های پژوهشی در گروه های آموزشی تشکیل خواهیم داد تا مثلا در سطح چهار همه مسائل پژوهشی و مسائل مرتبط با پایان نامه ها در چند هسته پژوهشی پیگیری و به سرانجام رسد.

وی موفقیت در طرح های آموزشی و پژوهشی را مستلزم ارتباط علمی با مراکز، موسسات و نهادهای آموزشی پژوهشی دیگر دانست تا با آسیب شناسی برنامه ها و بومی سازی آن مبنی بر اقتضائات تحصیل بانوان، برنامه ای جامع و متناسب با وضعیت تحصیلی بانوان طلبه پایه ریزی شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱