معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

رویداد آموزشی، کلید و آغازی برای تحول نوین است

خانم یوسفی

سرکار خانم یوسفی با بیان اینکه رویداد آموزشی، کلید و آغازی برای تحول نوین است، گفت: این رویداد زمینه ساز است برای اینکه قدرت پیشنهاددهی، ارزیابی و نقادی تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در حاشیه برگزاری دومین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به عنوان مهمان ویژه حضور یافت، ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری رویداد و حضور اساتید و طلاب که با مشارکت فعال خود رویداد را به پدیده ای تأثیرگذاری تبدیل کردند، عنوان کرد: رویداد آموزشی، کلید و آغازی برای تحول نوین است که امید است شاهد تحول نوین در نظام آموزشی باشیم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اثرات مثبتی برای این رویداد مترتب است، اظهار داشت: ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های علمی عمیق و جدی، احساس اعتماد به نفس و توانمندی در افراد شرکت‌کننده، زمینه‌سازی برای رشد علمی بیشتر و آغاز حرکت علمی متقن، مستدل و قطعی از جمله اثرات مثبت مترتب بر رویداد آموزشی است.

یوسفی با بیان اینکه رویداد آموزشی باعث تقویت اعتماد به نفس طلبه‌ها می‌شود، تصریح کرد: این رویداد زمینه ساز است برای اینکه قدرت پیشنهاددهی، ارزیابی و نقادی تقویت شود؛ وقتی گروهی موضوعی را ارائه می‌دهد و گروهی نقد می‌کند، این قابلیت در افراد ایجاد می‌شود که نسبت به نگاه‌های دیگر تأمل کنند، ژرف اندیشی داشته باشند و بتوانند نقادی کنند.

وی افزود: آنچه که ما در حوزه نیاز داریم و باید شاهد آن باشیم، تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است که درس‌ها باید به شکل عمیق مطالعه شود و این تحول در طلبه‌ها ایجاد شود که مسیری که بزرگان ما طی کردند، ادامه دهند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ادامه دادن مسیر پیشرفت علم به ویژه در علوم حوزوی به توان نظریه پردازی و نقادی نظرات موجود است، یادآور شد: اینکه ما آرای بزرگان حوزه و تراثی که تا کنون به ما رسیده، خوب بفهمیم، یک مرحله از یادگیری و طی صعود علم است، اما مرحله دوم و مهم‌تر این است که فرد بتواند توان نظریه پردازی را در خود ایجاد کند  که این امر مبتنی بر توان نقد نظرات موجود است.

یوسفی اضافه کرد: یکی دیگر از حسن‌های رویداد آموزشی این است که جرئت نقادی، تأمل در اندیشه‌های دیگران و فضای مناسب برای ایجاد نظریه جدید شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران، گفت: امید ما این است که رویداد آموزشی، کلید آغاز قدم‌هایی باشد که ما را به اهداف بالاتر برساند و این توان را داشته باشیم که نظر دهیم، سرفصل‌ها، متون درسی و منابع را ارزیابی کنیم و اگر برای آنها جایگزینی پیدا کردیم، ارائه و پیشنهاد دهیم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: گاهی انتقال نقطه نظرات ممکن است از طلبه‌های جزء که هنوز در مرحله تحصیل هستند و به مرحله تدریس و پژوهش نرسیده‌اند، صورت بگیرد و متوجه کمبودهایی شوند که بیان آنها جرقه ای در مسئولان در برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان ایجاد کند که اصلاحاتی را انجام دهند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱