معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

نقش ستاد راهبردی عفاف و حجاب در آموزش و تولید محصولات فرهنگی کودکان

حجت الاسلام ملانوری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری با اشاره به لزوم بررسی دلایل و عوامل بدحجابی در کشور، گفت: ارکان حوزوی می‌توانند در ابعاد پژوهش‌های تعلیم و تربیت کودک، آموزش مربیان مهدهای کودک و همچنین در زمینه تولید کتاب و اسباب بازی برای کودکان نقش داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: مدت زیادی است که نهادها و گروه‌ها برای جلوگیری از بدحجابی فعال شدند اما اوضاع روزبه روز بدتر می‌شود و در تهران عملا بی حجابی کامل اتفاق می‌افتد.

لزوم بررسی دلایل و عوامل بدحجابی در کشور

معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم بررسی دلایل و عوامل بدحجابی در کشور، گفت: در شهر مقدس قم نیز بانوانی غیرمحجبه حضور دارند و بدحجابی به صورت خیلی بد خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری تصریح کرد: همه علت بدحجابی این نیست که فرد لزوم حجاب را نمی داند، بلکه بسیاری از افراد درباره حجاب می‌دانند اما تحت تأثیر فضای مجازی و محیط پیرامون قرار گرفتند و تغییر ظاهری برخی بانوان کاملا مشهود است که باید در این حوزه فکر اساسی کرد.

نقش ستاد راهبردی عفاف و حجاب در پژوهش‌ها، آموزش‌ها و تولید محصولات فرهنگی کودکان

وی با اشاره به فعالیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: این سازمان برای تربیت دوره کودکی از زمان تولد تا ورود به دبستان با تمرکز روی خانواده برای آماده‌سازی کودکان در ورود به نظام آموزش و پرورش برنامه ریزی می‌کند و و ارکان حوزوی می‌توانند بیشترین نقش را در این سازمان ایفا کنند.

عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب تأکید کرد: شخصیت افراد از دوره نوجوانی شکل می‌گیرد و ما باید از دوران کودکی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه و طلاب در رشته‌های تعلیم و تربیت کودک و نوجوان، عنوان کرد: ارکان حوزوی می‌توانند در ابعاد پژوهش‌های تعلیم و تربیت کودک، آموزش مربیان مهدهای کودک و همچنین در زمینه تولید کتاب و اسباب بازی برای کودکان نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه ستاد راهبری عفاف و حجاب  می‌تواند در پژوهش‌ها، آموزش‌ها و تولید محصولات فرهنگی کودکان نقش داشته باشد؛ گفت: ستاد عفاف و حجاب می‌تواند در زمینه دوره ابتدایی و کودکی سرمایه‌گذاری کند و نقش‌آفرین باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در ادامه به لزوم ساماندهی کارشناسان مذهبی خانم و معرفی آنان به صدا و سیما تأکید کرد و در پایان به نوع کلیپ‌های تبلیغاتی باشگاه‌های بانوان برای جذب مشتری انتقاد کرد و خواستار واکنش نسبت به این فیلم‌های تبلیغاتی شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱