مبلغ جامعه‌الزهرا(س) تبیین کرد:

تأثیر تغذیه بر هدایت و آرامش معنوی انسان

گردهمایی مبلغان رمضان

نویسنده کتاب «خدایا چه بخورم؟» گفت: هشت سال دفاع جانانه ملت ایران به دنیا ثابت کرد که این ملت بسیار قدرتمند است اما بعد از جنگ تحمیلی، حمله و هجمه جدی از سوی دشمن به سفره‌های ما شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم زبیده خدایی روز گذشته (چهارشنبه 11 اردیبهشت) در گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، به موضوع «تأثیر تغذیه بر هدایت و آرامش معنوی انسان» اشاره کرد و اظهار داشت: انسان معجونی از روح افلاکی و جسم خاکی و آمیزه ای از فرشی و دینی است و دین اسلام نسبت به نیاز انسان برنامه‌های جامعه و قابل اجرا دارد.

این مبلغ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: بیشتر تمرکز مبلغان دینی بر روح افلاکی انسان است و نسبت به تغذیه جسم خاکی که ظرفی برای اوج گیری است، متأسفانه یا اطلاعات ندارند و یا بها نمی دهند.

خدایی تصریح کرد: ما مبلغان از اینکه بتوانیم یک جوان پراسترس و یاغی و طاغی را نسبت به دین علاقه‌مند کنیم باید ورودی در حوزه جسمانی او داشته باشیم؛ ما در امر دین باید توازن داشته باشیم و در عین حال، نیاز روحی و جسمی انسان‌ها را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان داشت: سلامتی جامعه با دو «سین» شامل «سجاده» و «سفره» محقق می‌شود و تفکیک و عدم توجه به هر یک از این دو ما را موفق نخواهد کرد.

نویسنده «خدایا چه بخورم» با اشاره به اینکه خداوند متعال در 27 آیه قرآن کریم به کلمه «کُلوا» اشاره می‌فرماید، گفت: تأثیر غذا بر هدایت انسان به حدی است که حضرت آدم علیه‌السلام را از عرش به فرش آورد، غذا می‌تواند ما را هدایت پذیر کند و یا از هدایت در مسیر الهی دور سازد.

خدایی همچنین به فرمایش حضرت امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد که به یزیدیان فرمودند: «همه شما از سفارش من سرپیچی می‌کنید و کلام مرا گوش نمی‌دهید زیرا شکم‌های شما از حرام انباشته شده و قلب‌های شما مُهر خورده است».

وی ابراز کرد: امروز علم تغذیه با همه نواقصی که دارد به این نتیجه رسیده عدم تأمین نیاز ما از طریق طبیعت، موجب بحران‌های رفتاری و روحی و روانی در ما می‌شود؛ حال آنکه ما با یک نسخه تغذیه اصولی ارزان وطنی می‌توانیم افراد جامعه را از بحران‌های رفتاری و روانی نجات دهیم.

نویسنده کتاب «فرزند سالم و صالح» تصریح کرد: متأسفانه ما از سفره‌های خود غفلت کردیم، حال آنکه امروز بحث تغذیه یک بحث جدی است و نگاه امروز حوزه به سفره باید یک بحث کلان و استراتژی جدی باشد.

خدایی با اشاره به اینکه یکی از حربه‌های دشمن در زمین گیر کردن ملت ایران، تغییر سبک تغذیه صحیح است، گفت: آمریکا در طمع دزدی منابع ملی امت اسلام است و استراتژی تغذیه یک استراتژی جدی است.

وی یادآور شد: اصل و اساس دین بنا بر کم خوری و امساک است، امروز بیماری ها، قساوت قلب و بی توجهی به دیگران برخاسته از سفره‌های ما است.

این مبلغ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که در ماه مبارک رمضان برای تغذیه افراد چه کنیم؟ ما با خوردن بیچاره شدیم، امروز باید تلاش کرد و در شرایط اقتصادی مملکت باید شبانه روز روی آیات و روایات اکل شرب و آداب و ادب سفره، مانور جدی و جهادی بدهیم.

خدایی با بیان اینکه ما به فرهنگ ملی خود پشت کردیم، یادآور شد: ما ایرانیان  15 نوع آبگوشت وطنی داریم، ما در یونسکو نزدیک 400 نوع آش ایرانی داریم که بهترین آش است و حبوبات موجود در آنها باعث استحکام استخوان و تقویت موی سر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز باید نهایت تلاش خود را بکنیم دین ما آنچنان کامل و جامع و به روز است که در هر حوزه و بخشی، کوتاهی‌ها از ما است.

نویسنده کتاب «فرزند سالم و صالح» با بیان اینکه در روایات، غذاها برای بیماران، فصل‌ها و غیره تقسیم بندی شده است، عنوان کرد: بحران‌های رفتاری جامعه را می‌توان از طریق اصلاح سفره و پویا کردن آشپزخانه و طبخ غذای مطابق فصل و مزاج رفع کرد.

خدایی یادآور شد: هشت سال دفاع جانانه ملت ایران به دنیا ثابت کرد که این ملت بسیار قدرتمند است اما بعد از جنگ تحمیلی، حمله و هجمه جدی از سوی دشمن به سفره‌های ما شده است.

وی در پایان اظهار داشت: سه کلید طلایی می‌دهیم که درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها خواهد بود؛ از جمله به مردم تفهیم کنید که با غذا مایعات نخورند، با غذا لبنیات نخورند، با غذا میوه جات نخورند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱