از سوی مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س)؛

جزوه مشاوره ای «مهارت حل مسئله» تدوین و منتشر شد

جزوه مهارت حل مسئله

جزوه مشاوره ای «مهارت حل مسئله» با ارائه راهکارهایی برای مقابله با مسائل و مشکلات زندگی و پیشگیری از استرس روانی و فشارهای جسمی وروحی از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، جزوه مشاوره ای «مهارت حل مسئله» از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام ارائه و منتشر شد.

مهارت حل مسئله و مسئله گشایى روشى است كه در برنامه ریزى براى مقابله با مشكلات زندگى مى توان از آن بهره برد. این مهارت یك مهارت مقابله اى است كه اعتماد به نفس فرد را بالا مى برد و احساس شایستگى و توانایى فرد را تقویت مى‌كند.

در زندگی ما انسان‌ها واقعیت‌های زیادی وجود دارند که ما ناگزیر با آنها مواجه خواهیم شد. مسائل و مشکلات زندگی از جمله این واقعیت‌ها هستند که اگر ما یاد نگیریم چگونه به شیوه‌ای صحیح آنها را رفع نماییم، مشکلات حتی جزئی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات و استرس‌های دیگر گردند.

مهارت حل مسئله ما را قادر می‌سازد تا به طور مؤثرتری مسائل زندگی را حل نماییم. مسائل مهم زندگی چنانچه حل نشده باقی بمانند، استرس روانی ایجاد می‌کنند که به فشار جسمی وروحی و روانی منجر می‌شود.

زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی مان برداریم.

مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای سال گذشته تا کنون 12 جزوه علمی و تخصصی مشاوره ای دیگر نیز منتشر کرده است که عبارتند از: «اصول مواجهه با فضای مجازی در خانواده با استفاده از آموزه‌های دینی»، «شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه»، «ده گام اساسی تا رسیدن به صبر جمیل»، «راه‌های غلبه بر استرس بیماری کرونا»، «فلسفه امتحان‌های الهی، توبه و بازگشت به سوی خدا است»، «مثبت اندیشی در قرآن کریم»، «مهارت همدلی»، «انواع خانواده ها از نظر تربيت فرزندان»، «۴۲ نکته جهت کاهش تنش در خانواده و جلب توجه همسر» و «عناصر و مولفه‌های حال خوب در انسان از دیدگاه اسلام» و «ایمان خود را بسنجیم» و جزوه «مهارت تصمیم گیری».

دانلود جزوه مشاوره مهارت حل مسئله

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱