مدیر سابق جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

جامعه‌الزهرا(س) کانون همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی است

 تودیع و معارفه حاج آقای مدنی و خانم برقعی (11)

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه با تصریح بر اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام یک واحد آموزشی نیست، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیش از 50 هزار فارغ التحصیل، کانون همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام که امروز (چهارشنبه، 5 خرداد) با حضور علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع عظام و شخصیت‌های حوزوی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام، عنوان کرد: یکی از سنت‌های خوبی که خداوند متعال در نظام هستی قرار داده و با این سنت، هستی را زیبا کرده، تغییر و تبدیل و جایگزینی است.

مدیر سابق جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: صبح و شام، بهار و تابستان، کودکی و جوانی و پیری، محول الاحوال است و تحویل، سنت الهی است و ما خوشحالیم که این سنت در جامعه الزهرا علیهاالسلام اجرا شده است.

وی با اشاره به دوره مدیریتی چهار ساله خود در جامعه الزهرا علیهاالسلام، به آیه شریفه «رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِيراً» در سوره اسرا اشاره کرد و گفت: در طول این چهار سال، هر روز وارد جامعه الزهرا علیهاالسلام شدم و امروز هم با این آیه شریفه، این حوزه را در بحث مدیریت ترک می‌کنم، گرچه بحث ارادت به این مجموعه حوزوی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به استعفای خود در اثر بیماری، یادآور شد: گاهی بیماری بهانه ای برای این مسئله می‌شود، بیماری بنده هم جز فشار خون نبود، خدا را سپاس می‌گویم که این چهارسال سپری شد و جایگاه مدیریت را به سیده جلیله ای واگذار می‌کنیم که امید است آغاز یک مسیر جدید در جامعه الزهرا علیهاالسلام باشد.

مدیر سابق جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: ستون فقرات علمی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پرتو مدیریت جدید محفوظ خواهند ماند، اما همه باید به توفیق ایشان در این مجموعه کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ضمن قدردانی و تشکر از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، تأکید کرد: از رهبر فرزانه انقلاب که در ابتدای امر اعتماد کردند و مجددا هم در نامه اخیر، بنده را مورد افتخار قرار دادند، تشکر می‌کنم.

وی همچنین از مؤسسان جامعه الزهرا علیهاالسلام، مدیران پیشین جامعه الزهرا علیهاالسلام، شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، هیئت امنا، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام قدردانی کرد و در ادامه تقاضا کرد: در این چهار سال، مسیرهایی گشوده شد و بر اساس زحمات پیشینیان کارهایی انجام شد که این کارها بررسی شود، اما اگر به نتیجه قطعی رسیدید که مثبت است، آن را حمایت کنید و پیگیر آن باشید و نگذارند این نهال‌ها خشک شود.

فعالیت‌های آموزشی جامعه الزهرا علیهاالسلام

استاد اخلاق حوزه افزود: مهم ترین بخش جامعه الزهرا علیهاالسلام، آموزش است که در این بخش، ساختار و تشکیلات گروه‌های علمی مشخص و تصویب شد، همچنین آیین نامه اساتید ثابت را تدوین کردیم و دبیران گروه‌های علمی تثبیت شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: مسئله مهم تربیت مدرس که می‌تواند پایگاهی برای تقویت حوزه علمیه خواهران باشد، در دستور کار قرار گرفت و امید است با همین قدرت و بیش از این تقویت شود.

مدیر سابق جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در تدوین متون کارهای مهمی انجام شد، رشته‌های جدید نیاز به متون جدید دارد و کارهایی که انجام شده، علمی و دقیق است و نباید کار زمین بماند.

فعالیت‌های پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام

وی به فعالیت‌های پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: در بخش پژوهش بحمدلله تشکیلات، اساسنامه و آیین نامه پژوهشگاه مصوب شد، امروز چندین نشریه پژوهشی، علمی تخصصی، علمی ترویجی و مجلات داخلی منتشر می‌شود که هرکدام سرمایه عظیمی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به درخشش بانوان طلبه و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام در مجامع علمی و سمینار‌های پژوهشی ملی و بین المللی، یادآور شد: در بحث تربیت نیرو، مهارت افزایی مورد توجه قرار گرفت و دوره‌های تربیت محقق، تربیت تدوینگر کتب درسی، تربیت مبلغ، تربیت مشاور و تربیت پاسخگو به مسائل شرعی برگزار شد که باید ادامه پیدا کند تا نیازهای جامعه را مرتفع کند.

دانشکده معارف اسلامی هدی می‌تواند به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود

وی همچنین به دانشکده معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دانشکده تقویت شد و امروز در وضعیت قابل قبولی است و اگر حمایت شود، می‌تواند به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی قابل ارائه به مجامع بین المللی تبدیل شود.  

مدیر سابق جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان کرد: دوره‌های کوتاه مدت برای داخل و خارج برنامه ریزی شد، اداره نخبگان تأسیس شد و بنابر آمارهای ارائه شده، گزارش‌های اداره نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام از همه جا کامل تر است.

جامعه‌الزهرا(س) کانون همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه با تصریح بر اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام یک واحد آموزشی نیست، بلکه کانون همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی است، عنوان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام بیش از 50 هزار فارغ التحصیل و بیش از 10 هزار دانش آموخته بین الملل دارد، در استان ها، کانون‌های استانی در حال راه اندازی است و در خارج از کشور، همایش دانش آموختگان در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: بیش از 2 هزار مبلغ در طول سال به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند و 700 مبلغ بین الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام ساماندهی شدند که بدون حق التبلیغ به تبلیغ می‌پردازند و این ظرفیت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

توجه به بعد پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تأکید کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام تنها یک آموزشگاه نیست و ظرفیت پژوهشی بالایی دارد و به بعد پژوهشی، تبلیغی، تربیتی و انسانی و ظرفیت‌های مختلف آن باید توجه شود تا مؤسسه فخیمه جامعه الزهرا علیهاالسلام سرافراز استمرار پیدا کند.

وی در پایان بیان داشت: اگر کار درستی بر این دست و قلم جاری شده، همه عنایت حضرت حق تعالی و دستگیری حضرت زهرا علیهاالسلام بوده است، و اگر خطایی بوده مربوط به بنده است که امید است توفیقی سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برای همه ما فراهم شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱