مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

لزوم نخبه گزینی در حوزه‌های علمیه /معرفی حوزه‌های علمیه به مردم، صدقه جاریه است

حجت الاسلام اخوی

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی با بیان اینکه همواره باید بانوانی به عنوان مبلغ و مربی دین در جامعه حضور داشته باشند، گفت: اگر می‌خواهیم برای آینده کشور، انقلاب اسلامی و حفاظت و پاسداری از دین سرمایه گذاری کنیم، لازمه آن تربیت افراد در این راستا است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی در مراسم جشن میلاد انوار کربلا که از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام همزمان با سالروز ولادت امام حسین علیه‌السلام در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: کارکنان، اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در ایام تعطیلات نوروز فرصت‌هایی برای معرفی این حوزه علمیه مقدسه و جذب بانوان برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران دارند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به آیه 2 سوره جمعه، گفت: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ؛ او کسی است که در میان مردمی درس نخوانده، رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند».

وی به آیه دیگری از آیات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه 122 سوره توبه می‌فرماید: «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ؛ از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند (و طایفه‌ای در مدینه بماند)، تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آنها را بیم دهند».

یادگیری مباحث دینی و معرفی آن به دیگران، نوعی یاری اهل بیت علیهم‌السلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی همچنین با اشاره به سوره مبارکه عصر، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اخیرا در خجسته عید مبعث پیامبر مکرم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، راه مقابله با دشمنان را تواصی به صبر و بصیرت عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه معرفی جامعه الزهرا علیهاالسلام به قشر بانوان، نوعی امر به معروف و دعوت به خوبی‌ها و نیکی‌ها است، بیان کرد: بخش زیادی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند که موضوعات، مسائل، مشکلات و نیازهای بسیاری دارند و لازم است افرادی از بین خودشان، احکام دین، مبانی نظری و اخلاقی اسلام و مسائل اعتقادی را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به جملات امام حسین علیه‌السلام که فرمودند «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» و «هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»، تصریح کرد: یاری همین است، یک تعبیر یاری اهل بیت علیهم‌السلام، یادگیری مباحث دینی و سبک زندگی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و معرفی آن به دیگران است.

وی با بیان ایکه هدف از ورود به حوزه‌های علمیه،  تحصیل علوم دینی، تبلیغ علوم دینی، تربیت مردم و تهذیب و تزکیه، تدریس و تحقیق در مباحث دینی است، تأکید کرد: لازمه یک کشور اسلامی و تربیت اسلامی نسل جدید این است که زمینه‌های دعوت افراد را به مراکز دینی و اسلامی از جمله حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران و بالاخص جامعه الزهرا علیهاالسلام فراهم کنیم.

همواره باید بانوانی به عنوان مبلغ و مربی دین در جامعه حضور داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی اظهار داشت: همواره باید بانوانی به عنوان مبلغ و مربی دین در جامعه حضور داشته باشند تا فرزندان و دختران ما را به سوی دین هدایت کنند، بنابراین برای داشتن نسل سالم و آینده مناسب برای فرزندانمان، افرادی باید وارد این حوزه‌ها شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم برای آینده، کشور، انقلاب اسلامی و حفاظت و پاسداری از دین سرمایه گذاری کنیم، لازمه آن این است که از الان نیروهایی را در این راستا تربیت کنیم.

وی با بیان ایکه عصر حاضر، عصر تکنولوژی، اطلاعات و علم و دانش است، گفت: امروز پیشرفت‌های وسیعی در دنیا صورت گرفته و انتقال اطلاعات خیلی سریع انجام می‌گیرد و اطلاعات باطل و نامناسب در اختیار فرزندان ما قرار گرفته است، اگر از الان کادرسازی و نیروسازی نکنیم، فرزندان خود را در معرض آسیب قرار داده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی ابراز داشت: همه ما مسئول هستیم، همانطور که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ»؛ بنابراین هر یک از ما وظیفه داریم در حد توان خود برای معرفی حوزه‌های علمیه گام برداریم.

حوزه‌های علمیه دریای گهرباری هستند که هر که استفاده کند یقینا سیراب و پاک می‌شود/معرفی حوزه‌های علمیه به مردم، صدقه جاریه است

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه همه ما مدیون حوزه‌های علمیه هستیم، تصریح کرد: هدف ما از تبلیغ حوزه‌های علمیه، ثبت نام افراد و افزایش آمار نیست، بلکه حوزه‌های علمیه دریای گهرباری هستند که هر که استفاده کند یقینا سیراب و پاک می‌شود و اگر می‌خواهیم صدقه جاریه برای خود بگذاریم، لازمه آن معرفی مناسب و حقیقی حوزه و ظرفیت‌های آن است و وظایفی که ما برای پاسداری از دین اسلام در عصر حاضر داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی بیان داشت: امروز فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبلیغ دین کافی نیست، بلکه تبلیغ چهره به چهره نیز هنوز کاربرد اساسی دارد و وقتی فردی الگو باشد و با تمام وجود مسئله ای را مطرح کند، تأثیرگذاری آن بیشتر است.

وی توصیه کرد: در معرفی حوزه‌های علمیه منفی نگری و مبالغه گویی نکنید، بیش از حد نگویید، بلکه واقعیت ها، ظرفیت‌ها و شرایط تحصیل در حوزه را تبیین کنید.

لزوم نخبه گزینی در حوزه‌های علمیه

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به لزوم نخبه گزینی در حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: ما باید شرایط تحصیل را برای دخترانی که صلاحیت، استعداد، انگیزه و توانایی دارند و به دین و دینداری، پاکی، عفت، راستی، درستکاری و پیشرفت واقعی در عرصه دین علاقه مند هستند، فراهم کنیم و به آنان فرصت تحصیل در این حوزه مقدسه را بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی تصریح کرد: اگر هر یک از ما یک نفر را به دین دعوت کنیم و دینداری او را حفظ کنیم، تا ابد برای ما کافی است، همانطور که خداوند متعال در آیه 32 سوره مائده می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا».

وی به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ وأعانَنا بِلِسانِهِ وقاتَلَ مَعَنا أعدَاءَنا بِيَدِهِ فَهُوَ مَعَنا فِي الجَنَّةِ في دَرَجَتِنا؛ هر كه در دل ما را دوست بدارد و با زبانش ياريمان رساند و در كنار ما عملاً با دشمنانمان بجنگد، در بهشت با ما همدرجه خواهد بود».

مصداق بارز مبارزه با دشمن، حضور در عرصه‌های دینداری است

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: امروز دشمنان با تمام ابزارهایشان کمر همت بستند و با تمام وجود، علیه دین و دینداران، انقلاب و انقلابیون و حوزه‌های علمیه توطئه می‌کنند و تحریم حوزه‌ها را در دستور کار قرار دادند و نفوذی‌های داخل هم با روش‌های مختلف سعی در بدنام کردن حوزه‌های علمیه دارند و در هر فضایی که بتوانند علیه ما کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی تأکید کرد: مصداق بارز مبارزه با دشمن، دعوت به دین و دینداری و حضور در عرصه‌های دینداری از جمله حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام است که امیدواریم در این راه قدمی برداریم، قلمی بزنیم و راه‌هایی برای رشد و هدایت و ارشاد دیگران فراهم کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱