از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا(س)؛

مسابقه فرهنگی «نردبان آسمان» برگزار می‌شود

نردبان آسمان

مدیرکل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری مسابقه مباحث استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «نردبان آسمان» ویژه طلاب این مؤسسه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: مسابقه فرهنگی «نردبان آسمان» برگرفته از کتاب «سیری در نهج البلاغه» از آثار متفکر شهید استاد مرتضی مطهری ویژه بانوان طلبه برگزار می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله درخصوص مطالعه آثار استاد شهید مطهری (ره) در تاریخ 9 اردیبهشت 1371 در دیدار جمعی از معلمان و کارگران فرمودند: «لازم است جوانان، مخصوصاً آنهایی که با معرفت و دانش سروکار دارند - مثل روحانیون، معلّمین، دانشجویان و نویسندگان - با آثار شهید مطهّری ارتباط نزدیک برقرار کنند و کتابهای آن بزرگوار را بخوانند. این کتابها حقیقتاً بینش وسیعی و در موارد بسیار، بینش نوینی به خواننده خود می‏بخشد»؛ بر همین اساس کتاب «سیری در نهج البلاغه» در راستای انس بیشتر با کتاب ارزشمند نهج البلاغه انتخاب شده است.

داود الموسوی گفت: استاد شهید مطهری در این کتاب سعی کرده است  به نحوی در مورد نهج البلاغه صحبت کند که در مخاطب انس و علاقه شدید نسبت به نهج البلاغه ایجاد شود و بتواند نیازهای مخاطب را جواب دهد، چرا که سخنان حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج البلاغه، جامع و پاسخگوی نیاز مخاطب امروز است.

وی تصریح کرد: شهید مطهری (ره) در این کتاب، ساختار کلی و نظام‌مند نهج البلاغه را تبیین کرده تا مخاطب متوجه کارایی نهج البلاغه در زندگی روزمره شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه، ترویج تفکرات شهید مطهری و مطالعه کتاب‌های ایشان به عنوان اسلام‌شناس حقیقی است.

داود الموسوی گفت: بانوان طلبه می‌توانند فایل متنی (PDF) کتاب را از سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام دریافت کنند و در تاریخ 14 تا 16 اسفند با مراجعه به سامانه دانش پژوهان، بخش آزمون سوالات چهارگزینه ای به سؤالات مسابقه پاسخ دهند.

وی یادآور شد: بانوان طلبه در صورت درخواست خرید کتاب سیری در نهج البلاغه یا دریافت کتاب به صورت امانی می‌توانند به واحد اندیشه مطهر واقع در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام، ساختمان شهید مطهری طبقه همکف مراجعه کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان گفت: اسامی برگزیدگان مسابقه همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان ایتا به آدرس  https://eitaa.com/jz_mft و یا در پیام‌رسان سروش به نشانی  https://sapp.ir/jz_m.f.t اعلام می‌شود، همچنین واحد اندیشه مطهر جامعه الزهرا علیها السلام با شماره 32112357-025پاسخگوی سوالات ضروری خواهران طلبه است.

دانلود کتاب سیری در نهج البلاغه اثر شهید مطهری

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱