مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد:

تحصیل بیش از 22 هزار طلبه و انتشار 16 نشریه علمی در جامعه‌الزهرا(س)

حجت الاسلام نواب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه بیش از 22 هزار طلبه ایرانی و دو هزار طلبه بین‌الملل از بیش از 50 کشور جهان در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل می‌کنند، از انتشار 16 نشریه مختلف علمی پژوهشی، علمی تخصصی و داخلی و همچنین فعالیت سه پژوهشکده در پژوهشگاه مطالعات اسلامی این مؤسسه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، بر لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی همسو تأکید کرد و اظهار داشت: هم‌اینک بیش از 22 هزار طلبه ایرانی و دو هزار طلبه بین الملل از بیش از 50 کشور جهان در جامعه الزهرا علیهاالسلام تحصیل می‌کنند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دروس طلاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ظرفیت ویژه ای در حوزه بانوان وجود دارد، تصریح کرد: ما باید از همه ظرفیت‌های مجموعه برای همکاری، تعاون و هم افزایی استفاده کنیم.

استقبال بانوان از تحصیل در جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به فراخوان پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1401-1400، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام برخلاف دیگر نهادها و مراکز آموزشی، تمام ظرفیت اعلام شده خود را تکمیل می‌کند و هر سال متقاضیان ورود به این مؤسسه با عنایت و نام مقدس حضرت زهرا علیهاالسلام چند برابر ظرفیت هستند، به همین خاطر ما با آزمون کتبی و مصاحبه به‌گزینی می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاجیه خانم بهشتی مدیر گروه حج و تبلیغ، از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای افزایش سطح همکاری‌ها با بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و عنوان کرد: در جامعه الزهرا علیهاالسلام رشته تبلیغ با گرایش حج وجود دارد که می‌تواند در تعامل با بعثه مقام معظم رهبری بسیار تاثیرگذار باشد.

انتشار 16 نشریه و فعالیت سه پژوهشکده در جامعه الزهرا(س)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به انتشار نشریات علمی پژوهشی، علمی تخصصی و داخلی در این مؤسسه، تصریح کرد: هم‌اینک سه نشریه علمی پژوهشی و علمی تخصصی، 13 نشریه داخلی، 9 گروه علمی پژوهشی و سه پژوهشکده در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت‌ می‌کنند که ظرفیت بسیار مناسبی ایجاد شده و امیدواریم در آینده قلم‌های استواری شوند و جامعه الزهرا علیهاالسلام آثار ماندگاری از خود به یادگار بگذارد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر پژوهشگران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در همایش و کنگره‌های ملی و بین‌المللی، بیان داشت: بانوان طلبه با وجود مشغله‌ها و گرفتاری‌های خود، به صورت منظم به کارهای پژوهشی می‌پردازند؛ چنانچه پژوهشگران و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در همایش ملی «قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن»، ۵۲ چکیده مقاله و ۴۴ مقاله ارسال کردند که چهار نفر از طلاب ما حائز رتبه برتر و ارائه مقاله شفاهی شدند.

حضور بیش از 50 هزار فارغ التحصیل از جامعه‌الزهرا(س)/اعزام بیش از دو هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام، فعالیت گسترده ای در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: بیش از 50 هزار فارغ التحصیل در سراسر کشور حضور دارند که ما فارغ التحصیلان استانی را در قالب کانون ساماندهی کردیم.

وی با اشاره به تحصیل طلاب بین الملل در این مؤسسه علمی حوزوی، گفت: ما در طول سه سال گذشته، سه سمینار بین المللی در شبه قاره هند، لبنان و قم برگزار کردیم و ساماندهی دانش آموختگان بین الملل هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از 500 جلسه مستمر تبلیغی مجازی برگزار شد؛ قبل از شیوع بیماری کرونا، بیش از دو هزار طلبه به مناطق مختلف کشور و 300 نفر به خارج از کشور اعزام شدند، بدون اینکه بودجه تبلیغی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان تأکید کرد: این گزارش اجمالی از ظرفیت های جامعه الزهرا علیهاالسلام بود و ما می‌توانیم در هر یک از فعالیت‌ها و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، با سازمان حج و زیارت تعامل و هم افزایی داشته باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱