استاد جامعه الزهرا(س):

یکی از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی حضرت زهرا(س)، ولایتمداری است

حضرت زهرا علیهاالسلام

استاد یوسفیان گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) جامع و سرآمد همه زنان و مردان است و یکی از مهمترین جلوه های اجتماعی سبک زندگی ایشان، دفاع از ولایت و ولایت مداری است.

به گزارش روابط عمومی، خانم انسیه یوسفیان  در دهه فاطمیه و شهادت جانسوز حضرت فاطمه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: راه محبت خداوند و در ادامه محبوب شدن، تبعیت از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است، به گونه‌ای که اصل محبت، امری اختیاری و عمل به آن از فرامین الهی است در همین راستا راضیه مرضیه علیهاالسلام ولایتمدار بودند.

وی ادامه داد: هر کسی هر چیزی را که دوست داشته باشد در روز قیامت با او محشور می‌شود و محبت قلبی انسان را در عمل به تبعیت از ولی رهنمود می‌کند، از این رو اگر محبت واقعی باشد باعث می‌شود که عمل انسان نیز در تبعیت از محبوب که همان ولی است واقعی و نقش پیروی داشته باشد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم غضب و رضایت حضرت فاطمه علیهاالسلام را نتیجه محبت و رضایت خویش اعلام می‌کند، گفت: در این باره از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «فاطمه پاره تن من است هر که او را اذیت کند مرا اذیت کرده و هر که او را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است».

وی بیان داشت: از این رو کسی که این بانو را دوست دارد، باید در عمل و رفتار و گفتار نیز از سبک زندگی و سیره ایشان درس بگیرد.

یوسفیان با اشاره به اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام سیده نساء العالمین است، گفت: رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: «فاطمه سرور زنان جهانیان است»؛ ضمن اینکه  در اسلام، از این بانو با عنوان سرچشمه خیر کثیر یاد شده است همچنین آیه‌های تطهیر، مباهله و مودت نیز بیانگر بخشی از برتری ایشان بر دیگر زنان است.

وی ابراز داشت: امام مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در توقیع شریفی می‌فرمایند: دختر رسول خدا، الگوی مناسبی برای من است. همچنین امام عسکری علیه‌السلام نیز فرموده اند: «ما حجت خدا بر مخلوقات هستیم و حضرت فاطمه علیهاالسلام حجت خدا بر خود ماست».

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با تاکید بر اینکه آیه تطهیر در شان حضرت زهرا علیهاالسلام نازل شده است گفت: ایشان از همه آلودگی‌ها به دور هستند و در همه ابعاد فردی و اجتماعی و از جمله حجاب و عفاف نمونه بارز هستند.

وی گفت: بر اساس روایات دو تن در عبادت و ایستادن پاهایشان ورم کرده بود که یکی از اینها پیامبر و دیگری دختر ایشان ریحانة نبی(ع) بودند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱