مدیر حوزه‌های علمیه خوهران عنوان کرد:

رشد 6 درصدی ثبت نام داوطلبان در حوزه‌های علمیه خواهران

حجت الاسلام بهجت پور

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به رشد 6 درصدی ثبت نام داوطلبان در حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: در سال تحصیلی جدید، نظام آموزشی به صورت ترکیبی حضوری – غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که به صورت مشترک در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید را در 500 مرکز علمی و تربیتی حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور و مجموعه ارزشمند جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز می‌کنیم.

ارائه 16 رشته تحصیلی در سطح سه و 5 رشته تحصیلی در سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران اظهار داشت: در مجموع، فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سطح دو و در 16 رشته تحصیلی سطح سه و 5 رشته تحصیلی سطح چهار آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور یادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته، شرایط به گونه ای رقم خورد که نظام آموزش حضوری به شکل غیرحضوری و در فضای مجازی انجام شد، فرزندان شما در حوزه‌های علمیه و اساتید و کادر مدارس استان‌ها در ستاد‌های مرکزی مرکز مدیریت و جامعه الزهرا علیهاالسلام به سرعت تلاش کردند تا حوزه علمیه از مسیر درس و بحث فاصله نگیرد.

وی افزود: امتحانات با مشارکت 97 درصدی اساتید و رساندن صددرصد سرفصل‌ها در زمان مناسب برگزار شد و با زیرساخت‌های مناسب مرکز فناوری توانستیم دوره‌های ارزشمندی را رقم بزنیم که امید است این تجربه در آغاز سال تحصیلی جدید به کار آید و به نحو شایسته ای به نتیجه برسد.

رشد 6 درصدی ثبت نام داوطلبان در حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که تبدیل فضای ارتباطی مستقیم به فضای مجازی ایجاد کرد، در حوزه‌های علمیه خواهران، ثبت نام داوطلبان 6 درصد بیشتر بود و نشان داد که فرزندان این سرزمین مهارت کافی برای تصمیم گیری درست در شرایط اقتضایی را احراز کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان داشت: ما در ترم گذشته تجربه‌های زیادی کسب کردیم و با مشورت‌های فراوانی که امسال صورت گرفت، تلاش شد که تدابیری آرام بخش برای تحصیل طلاب و حضور اساتید صورت بگیرد.

امسال نظام آموزشی به صورت ترکیبی حضوری غیرحضوری برگزار می‌شود

وی ادامه داد: امسال نظام آموزشی به صورت ترکیبی حضوری – غیرحضوری برگزار می‌شود، یعنی بخش قابل توجهی از برنامه‌های درسی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «مدرس» برگزار شود و اساتید از طریق فضای مجازی و به صورت برخط، فعالیت آموزشی خود را با طلاب شروع می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران عنوان کرد: تا کنون 91 درصد از کادر سطح کشور نسبت به این سامانه توجیه شدند، ۸۵ درصد اساتید کشور آموزش سامانه مدرس را دریافت کرده اند و ضریب نفوذ ما در سطح طلبه‌ها به ۳۰ درصد رسیده است که مسئولان در حال تکمیل این ظرفیت هستند و برای بخشی از طلاب که امکانات استفاده از آموزش مجازی را ندارد، تمهیدات دیگر و تدابیر تکمیلی و استفاده از دیگر سامانه‌ها در نظر گرفته شده است.

قدرت تاب آوری حوزه ‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا برای شرایط پیش بینی نشده بالا است

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه با تدابیر انجام شده، وضعیت ما برای ورود به سال تحصیلی جدید مناسب است، گفت: این چند ماه اخیر نشان داد که قدرت تاب آوری حوزه ‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا علیهاالسلام برای شرایط پیش بینی نشده بالا است و می‌توانند برنامه‌های آموزشی را بدون خللی در نظام آموزش پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره‌های پژوهشی در قم دایر شده است، اظهار داشت: براي اينكه از نظر تحصیلی شرایط مناسبی برای بانوان طلبه فراهم شود، مقرر شد که ظرفیت‌های مرکز مدیریت برای پوشش مناسب تحصیلی و تربیتی و مشاوره ای خواهران در سطح کشور سامان پیدا کند و همه بانوان طلبه که می‌خواهند پژوهشی داشته باشند،  می‌توانند با این سامانه مشاوره ای ارتباط برقرار كنند.

گروه‌های علمی در همه مدارس در حال پیگیری است

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با اشاره به اینکه گروه‌های علمی در همه مدارس در حال پیگیری است، افزود: تلاش می‌کنیم که در هر مدرسه گروه علمی داشته باشیم که در آموزش،‌ انتخاب استاد و مسائلی از این قبيل طلاب را راهنمایی کنند و خدمات مناسب تری را برای طلاب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور به مدیران مدارس توصیه کرد: مدیران و کارشناسان مدارس از طریق تماس تلفنی با طلابی که بخش‌هایی از زمان خود را در خانه به سر می‌برند، ارتباط برقرار کنند و وضعیت تحصیلی آنان را جویا شوند و به گونه ای رفتار کنند که در فضای تعلیم و تربیت حضور دارند.

وی با تصریح بر اینکه همه تلاش حوزه‌های علمیه این است که در همه ابعاد علمی، آموزشی و پژوهشی راهگشا باشند، عنوان کرد: مدیران و مسئولان مدارس باید ارتباط یک سویه را بشکنند و ارتباط با طلبه‌ها به نحو شایسته انجام شود، چنانچه اگر لازم باشد به مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های آموزشی و تحصیلی و غیره ارجاع داده شوند.

قرآن کریم به رغم خواب آشفته دشمنان، جهانی خواهد شد

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با انتقاد به توهین‌های اخیر به مقدسات اسلام، یادآور شد: ذائقه ما به اتفاق عجیبی که در غرب افتاد، تلخ است؛ و آن توهین مجله سوئدی به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و قرآن سوزی توسط راست گرایان افراطی بود، آیه شریفه «وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ» گویای این است که تا زمانی که نام قرآن کریم شنیده شود، توهین به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تمام شدنی نیست و به رغم خواب آشفته اینها بی‌تردید، قرآن کریم جهانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: اینها نشان دادند که آزادی هنگامی که در دست انسان تربیت ناشده قرار بگیرد، به سمت آزادی‌های حیوانی و جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می‌شود و نخستين جایی که چنگالي انسان تربیت ناشده را زخمی می‌کند جریان دین و ارزش‌های دینی است

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱