مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر کرد:

شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه

تشویق به مطالعه

شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه در ایام تعطیلات و برگزاری آموزش‌های از راه دور از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی مراکز آموزشی و به نحوی حصر خانگی خانواده‌ها و فرزندان و ضرورت استفاده بهینه از این اوقات، شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه را جهت استفاده والدین، مربیان، معلمان و اساتید تدوین و منتشر کرده است.

با توجه به اهمیت مطالعه که یکی از شاخص های اصلی توسعه و فرهنگ یک جامعه است و نوجوانان به عنوان سرمایه جامعه هستند که می‌توانند آینده مملکت را بسازند، افزایش انگیزه مطالعه در نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این جزوه به موضوعاتی چون «دوره نوجوانی و اهمیت آن»، «وضعیت تحصیل در دوران نوجوانی»، «اهمیت و جایگاه مطالعه در اسلام»، «شیوه‌های آموزش صحیح از منظر اسلام»، «نهادهای مؤثر در تشویق نوجوانان به مطالعه» و «راهکارهای خانواده و مدرسه در تشویق نوجوانان به مطالعه» پرداخته شده است. 

مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام پیش از این نیز در راستای فرهنگسازی استفاده از فضای مجازی در ایام، جزوه اصول مواجهه با فضای مجازی در خانواده با استفاده از آموزه‌های دینی را منتشر کرد که در این جزوه، اصول دهگانه رسانه دینی در خانه و خانواده تبیین شده است.

دانلود جزوه شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱