برگزاری هفتمین دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه اساتید همیار تربیتی

کارگاه تربیتی 2

مدیر کل اداره امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری هفتمین دوره آموزشی کارگاهی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با عنوان «روش‌های تربیت اخلاقی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، هفتمین دوره آموزشی و کارگاهی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با عنوان «روش‌های تربیت اخلاقی» با حضور اساتید همیار تربیتی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام از سوی اداره امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

کارگاه «روش‌های تربیت اخلاقی» در راستای اجرای طرح اساتید همیار تربیتی و به منظور هماهنگی و ارائه محتوای علمی – تخصصی در زمینه تربیت اخلاقی تشکیل شد.

 در این کارگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر موسوی نسب به تبیین مباحث مقدماتی پیرامون اهمیت و جایگاه معنویت و اخلاق در جامعه پرداخت و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم، معنویت و اخلاق را از نیازهای مهم و اصلی دانست که جهت‌دهنده و محرک دیگر امور در جامعه است.

وی با اشاره به مکاتب مختلف اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)، گفت: مکتب اخلاق الهی و مکتب اخلاقی پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم یک مکتب منتخب، کارآمد و جامع  است که نتیجه آن طرح جامع «تربیت یکپارچه توحیدی» خواهد بود.

استاد حوزه با تبیین طرح مذکور تصریح کرد: نتیجه  اجرای طرح جامع «تربیت یکپارچه توحیدی» تربیت انسان به گونه‌ای است که زمینه‌ای برای ابتلا به رذایل اخلاقی نمی‌ماند و نیازی به درمان و دفع رذایل نیست.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین موسوی‌نسب در ادامه به تبیین طرح جامع «تربیت یکپارچه توحیدی» پرداخت و ذیل آن به رابطه انسان با «خالق»، «دنیا»، «هدف خلقت»، «دیگر انسان‌ها»، «شیطان»، «معاد»، «قرآن و معصومان علیهم‌السلام» و «الگوهای معنویت» اشاره و برخی شیوه‌ها و روش‌های مورد نیاز در موارد مذکور را ذکر کرد.

وی در پایان به روش مواجهه و عملکرد با مسائل تربیتی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول پیرامون موضوع مورد نظر اخلاقی، باید استدلال اخلاقی صورت پذیرد و مخاطب به صورت استدلالی با موضوع روبه‌رو شود. در مرحله بعد باید حساسیت اخلاقی ایجاد شود و مخاطب از نظر انگیزشی و هیجانی تحت تأثیر واقع شود و در پایان پیامد و عملکرد اخلاقی صورت پذیرد.

استاد موسوی‌نسب با معرفی کتاب «ساختمان زندگی خود را ایمن بسازیم (درمان یکپارچه توحیدی)» از اساتید خواست جهت تکمیل مباحث کارگاه، کتاب مذکور را مطالعه کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱