معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) خبر داد:

تجلیل از 12 اثر برگزیده در همایش ملی کتاب سال بانوان

خانم حقانی معاون پژوهش

خانم حقانی از ارسال 600 اثر به دبیرخانه نخستین همایش کتاب سال بانوان خبر داد و گفت: 12 اثر در آیین اختتامیه این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات دفتر ریاست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، با بیان اینکه بنیان‌گذاری این کار با تأیید مدیریت محترم جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اتفاق افتاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، یکی از مباحثی که ضرورت این کار در همایش ملی را برای ما ایجاد کرد نقش بانوان در میراث  مکتوب تمدن اسلامی بود که این بخش مورد غفلت واقع‌شده درنتیجه سبب اجرایی شدن این همایش در سطح ملی شد.

وی با اشاره به ایجاد زمینه‌های متعدد برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: به‌منظور توجه به انجام کارهای پژوهش نیاز محور و ترویج و ارتقای فرهنگ و اخلاق پژوهش و همچنین اهتمام به شناسایی نخبگان پژوهشی فعال و استعدادهای برتر در حوزه بانوان، در این عرصه گام برداشتیم بنابراین تصمیم به برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان گرفتیم که با استقبال گسترده بانوان طلبه مواجه بوده است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهراعلیهاالسلام با اشاره به مراکز علمی مرتبط با این همایش عنوان کرد: بیش از صد استاد سطوح عالی از مراکز علمی حوزوی، پژوهشگاهی و دانشگاهی در ارزیابی متون علمی کتاب سال بانوان حضور داشتند.

وی با اشاره به مراحل پذیرش آثار واصله ابراز کرد: حدود 600 اثر دبیرخانه این همایش ارسال‌شده و بیش از صد استاد سطوح عالی از مراکز مختلف در ارزیابی آثار ارسال‌شده حضور داشتند، داوری‌های علمی در چند مرحله انجام شد و ریاست و دبیری علمی همایش به عهده دکتر پارسانیا بودند که آثار تدوین‌شده و به نتیجه نهایی رسیدند.

حقانی ادامه داد: مراحل و ارزیابی‌های سطوح علمی به این شکل بوده که رسالات سطح چهار، رسالات دکتری، بخش ویژه و سایر بخش‌ها به مرحله داوری راه یافتند، بررسی اجمالی انجام شد و بعدازاین بررسی، 147 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کردند و از بین این‌ها حدود 33 آثار راه‌یافته به ارزیابی تفصیلی دوم، 12 اثر حائر رتبه برتر شدند که ان‌شاءالله در آیین اختتامیه از آثار شایسته تقدیر تجلیل به عمل می‌آید.

معاون پژوهش جامعه‌الزهراعلیهاالسلام تصریح کرد: در بخش افراد شایسته تقدیر 4 اثر، برگزیدگان آثار 4 رتبه و بحث موضوع زن و خانواده نیز 4 اثر شایسته تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش این بوده که با رسیدن آثار به دست ما خلأهای پژوهشی در حوزه زن و خانواده شناسایی می‌شوند، تا به نگاه نیازمحوری و کاربردی بودن اولویت‌های پژوهشی خود را ساماندهی کرده و به آنچه جزو اهداف این مرکز علمی و آموزشی است دست‌یابیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان افزود: کتبی که مؤلفان بانو در عرصه علوم اسلامی و انسانی داشتند شایسته حضور در این همایش بودند، همچنین حدود 3 اثر به زبان انگلیسی و 3 اثر هم به زبان اردو به این همایش ارسال‌شده است.

حقانی با اشاره به زمان برگزاری این همایش گفت: آیین اختتامیه نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان روز پنجشنبه، نهم اسفندماه ساعت 8 و نیم صبح  در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهراعلیهاالسلام برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از این بانوان، کسانی بودند که بیش از 15 کتاب تألیفی و یا بیش از 20 مقاله علمی پژوهشی داشتند که این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و استقبال خوبی از این همایش صورت گرفته که مایه دلگرمی است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱