موفقیت در مهار جنگ ترکیبی دشمن توانایی نظام ولایت فقیه را نشان داد

نشست بصیرت افزایی

حجت الاسلام والمسلمین امیدی تغییر راهبرد سیاست خارجی آمریکا از مذاکره به افزایش تحریم و فشار و حمایت از آشوب طلبان و تقویت تجزیه طلبی را از دیگر زمینه های پشت پرده آشوب های اخیر عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدی در دومین نشست بصیرت افزایی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نیمسال اول تحصیلی که با موضوع «بررسی زمینه ها و عوامل اغتشاشات اخیر» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آیه «الفتنه اشد من القتل» از این جهت فتنه جایگاه بالاتری نسبت به قتل دارد که فتنه می خواهد برداشت ما از اسلام ناب محمدی و اسلام سیاسی را مخدوش و ما را از ادامه مسیر منصرف کند.

وی با بیان اینکه فتنه گران نگران دینی هستند که می خواهد قدرت های پوشالی آنها را از هم بپاشد، گفت: در مورد فتنه اخیر زمینه ها، اهداف، ابزار و نتیجه ها و پیامد ها قابل بررسی است.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در زمینه ها، لایه های روشن و تیره وجود دارد، ادامه داد:  گفتمانی که انقلاب اسلامی عرضه کرد جنبشی ضد استکباری بود و همه مسلمانان را به وحدت فرا می خواند، همین مساله همه تمدن غرب را در مقابل انقلاب اسلامی قرار داد و اکنون 43 سال است که انواعی از توطئه ها، فتنه ها، تجزیه طلبی، جنگ و ... را برای جمهوری اسلامی طراحی و برنامه ریزی کرده اند که با رهبری امامین انقلاب و حضور در صحنه مردم، همه این فتنه ها نقش بر آب شد.

وی اظهار داشت: مساله بعدی موفقیت های بزرگ جریان مقاومت در منطقه است. اضمحلال داعش، پیروزی لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، مقاومت مردم یمن در مقابل حکومت های مرتجع منطقه، سرنگونی پهپاد فوق سری آمریکا در ایران، بمباران عین الاسد، خنثی سازی تحریم ها با پیوستن به پیمان های منطقه ای و مدیریت راهپیمایی بزرگ اربعین و دیگر موفقیت ها باعث عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی ایران است که همه اینها در لایه های روشن زمینه های اعتشاش قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین امیدی تغییر راهبرد سیاست خارجی آمریکا از مذاکره به افزایش تحریم و فشار و حمایت از آشوب طلبان و تقویت تجزیه طلبی را از دیگر زمینه های پشت پرده آشوب های اخیر عنوان کرد و بیان داشت: رسانه های معاند با حجم عظیم اطلاعات و اخبار توانستنه اند تا حدودی مرجعیت خبری و رسانه ای را به دست گیرند و در جنگ شناختی علیه نظام اسلامی دست برتر داشته باشند، از این رو فعال سازی اینترنت ملی، تقویت زیرساختی رسانه های کشور، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی و نرم افزارهای ارتباطی خارجی اهمیت فراوانی در کنترل حوادث و بحران های داخلی دارد.

وی آموزش نافرمانی مدنی در شبکه های اجتماعی، سوء استفاده رسانه ای دشمن از تراکم خواسته های مردم و خلاء تئوریک جوانان دهه هشتادی که نتیجه غفلت نهادها و وادادگی برخی جریان های فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است را از دیگر رمینه های نهان اغتشاشات اخیر عنوان کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تلاش جریان نفوذ و اپوزوسیون داخلی برای مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران در مرگ خانم امینی قبل از هرگونه ارائه گزارش رسمی از سوی نهاد های مسئول و استفاده از موج اعتراضات به نفع خودشان برای عبور از نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتختابات 1402 مجلس شورای اسلامی از دیگر زمینه هایی بود که رذالت برخی سیاسیون را نشان داد که راضی اند در سراسر کشور اغتشاش و آشوب شود، مغازه ها و بانک ها و مکان های عمومی به آتش کشیده و تخریب شود، افراد کشته و زخمی شوند تا آنها در آینده به عنوان شاکی وارد صحنه سیاسی شوند و خودشان را وکیل مدافع مردم جا بزنند.

وی سلب امنیت اقتصادی کشور، به دست آوردن اهرم فشار حقوق بشری برای استفاده در مذاکرات، افزایش تحریم ها، بی ثبات سازی ایران با ایجاد یک جنگ داخلی فرسایشی، تجزیه کشور و ایجاد انقلاب رنگی خشونت آمیز با هدف براندازی را از اهداف مدنظر دشمن در ایجاد آشوب و اغتشاش عنوان کرد.

 عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ما به یک قرارگاه مرکزی نیاز داریم تا همواره فعالیت های براندازانه دشمن را رصد کند و با یک جبهه کردن نیروهای رسانه ای، در مقابل جنگ شناختی دشمنان صف آرایی کنند.

وی در ادامه به ابزارهای دشمنان در ایجاد ناامنی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: استفاده غیرقابل تصور از شایعه سازی و دروغ های رسانه ای برای دمیدن در اغتشاشات به طوری که ظرف 25 روز حدود 17 هزار دروغ از این رسانه ها پخش شد. سواستفاده از فوت مهسا امینی به عنوان رمز آشوب، کشته سازی زنان و دختران و طرح مساله تجاوز و نسبت دادن آن به نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه در دو منطقه کردستان و سیستان برای تحریک احساسات مردم، ایجاد رعب و وحشت از طریق چاقوکشی، قمه کشی، ترور نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای بسیج، حمله به پلیس با بریدن رگ گردن و پاشیدن اسید ، آتش زدن افراد و ... از جمله این ابزار بود.

وی اجیر کردن نوجوانان و جوانان و هزینه کردن برای آنها، درخواست از دختران و زنان برای کشف حجاب و ارسال عکس و فیلم آن برای رسانه های معاند، استفاده از سلبریتی ها و برخی ورزشکاران برای کشاندن جوانان طرفدار هنر و ورزش به صحنه، فحاشی بی سابقه به مسئولان نظام و حتی افراد عادی که نمی خواستند به جمع آشوبگران بپوندند، راه اندازی خانه های تیمی و وارد کردن نیروهای آموزش دیده به کشور از سوی حدود 11 سازمان جاسوسی را از دیگر ابزار این فتنه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همه عناصر شیطانی در این فتنه کنار هم جمع شده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه به نتایج اغتشاشات هم اشاره ای کرد و گفت: شکست دستگاه محاسباتی غرب به دلیل نشناختن ملت ایران، ناتوانی جریان های برانداز در همراه کردن مردم با خودشان باوجود استفاده فراوان از فضای مجازی، مشخص شدن شیوه حکمرانی جریانات برانداز به گونه ای که همه مردم سطح خشونت اینها را دیدند و فهمیدند اگر اینها به حکومت برسند به صغیر و کبیر رحم نمی کنند و واضح شدن اینکه همه مستکبران از آمریکا تا اروپا یک ماهیت ضد ایرانی دارند از نتایج این اغتشاشات بود.

وی توانمندی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران برای مقابله با بزرگترین توطئه های امنیتی و اطلاعاتی، کم کاری نهادهای فرهنگی در شکل گیری عقاید و آموزه های دینی و اخلاقی به ویژه در نسل جوان و نوجوان و در نهایت واضح شدن اهمیت حجاب در مبارزات ضد استکباری و روشن شدن نقش پیشروی زنان با حجاب در متلاشی کردن توهمات پوشالی غرب در باب زن، زندگی و آزادی را از دیگر نتایج این آشوب ها دانست و گفت: زنان باایمان و محجبه در اردوگاه غرب وحشت ایجاد و ثابت کردند که غربی ها نمی توانند با سواستفاده از جذابیت های زنان، مدافع حقوق زن باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین امیدی در پایان شناخت ماهیت سیاسیون فرصت طلب و نفوذی های داخلی که با اسلام حداکثری مخالفند و خود را با لوازم مدرنیزاسیون غربی همراه می کنند و خود را به عنوان شاکی بین حکومت و اغتشاشگران قرار می دهند را از دیگر نتایج بحران اخیر برشمرد و گفت: واضح شدن پیروزی واقعی جمهوری اسلامی در یک جنگ ترکیبی و توانایی نظام ولایت فقیه برای عبور موفقیت آمیز از بحران های پیش رو با اتکا به ایمان و توان مردمی مهمترین مساله ای بود که اغتشاشات اخیر آن را ثابت کرد.

گفتنی است، سلسله نشست های بصیرت افزایی سه شنبه هرهفته ویژه طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی برگزار می شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱