مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

تحصیل در جامعه‌الزهرا(س) استمرار رسالت حضرت زینب(س) است

حجت الاسلام مدنی 2

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی گفت: طلاب، فقه آل محمد(ص) و تحصیل علوم دینی را بر خود واجب می‌دانند و بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مسیر طلبگی رسالت زینبی به دوش می‌کشند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی روز شنبه در نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به طلاب جدیدالورود و خانواده‌های آنان عنوان کرد: افتتاحیه رسمی سال تحصیلی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز سه شنبه 26 شهریور با حضور اساتید و طلاب برگزار می‌شود.

تحصیل در جامعه‌الزهرا(س) استمرار رسالت حضرت زینب(س) است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت و سوگواری حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای آن حضرت اظهار داشت: در گام اول این موضوع را باید در ذهن خود تثبیت کنیم که ما درس خواندن و حضور در این مجموعه را استمرار همان رسالتی می‌دانیم که این روزها حضرت زینب علیهاالسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در کوفه و شام داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه امروز شما بانوان طلبه به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام وارد شدید، گفت: شما امروز وارد یک مرکز آموزشی صرف نشدید بلکه وارد کاروانی شدید که پرچم‌دار آن حضرت زینب علیهاالسلام است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در دانشگاه، دانشجویان یک دوره تحصیلی را به پایان می‌برند و می‌توانند مدرک خود را برای همیشه بایگانی کنند و در مسئولیتی وارد شوند که نیازی به آموخته‌ها و آن مدرک ندارد، اما طلبه آمده است تا دوره و مسیر طلبگی را بگذراند، تا آخرین نفس عمر خود به آنچه آموخته متعهد شود، تبلیغ و ترویج کند و رسالت زینبی را به دوش بکشد.

وی تصریح کرد: هدف ما طی کردن یک مقطع و گرفتن مدرک نیست، اگر این تفاوت ماهوی و اساسی در قلب و ذهن شما جایگزین و تثبیت شود که مبلغ دین و سرباز حضرت بقیه الله عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شوید، همه مشکلات و کمبودها نادیده گرفته می‌شود و قصه تفاوت پیدا می‌کند.

طلاب جامعه‌الزهرا(س) فاتح قله‌های فضیلت و معنویت باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: اگر امروز در قافله زینبی ثبت نام کردید، اقتضائاتی دارد که نگاه شما به آن مهم است و اولین گام، تلاش جدی و اساسی در این مسیر است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: شما باید فاتح قله‌های فضیلت و عظمت و ارزش‌های معنوی باشید، مبلغ دین شوید؛ بنا بر روایات اسلامی روز قیامت به انسان نیکوکار گفته می‌شود: «ادخل الجنه» اما به عالم و مبلغ دین و هدایتگر جامعه می‌گویند: «قف و شفّع؛ بایست و شفاعت کن»؛ و به اندازه کسانی که از او علم الهی فرا گرفتند، لباس‌های نورانی به او می‌پوشانند که این قله با این عظمت نیاز به تلاش و جدیت دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب علیهاالسلام که داغ برادران و فرزندان و اهل بیت علیهم‌السلام خود را در جریان عاشورا دارد، وقتی به دروازه کوفه می‌رسد، چنان خطبه‌ای می‌خوانند که همه کسانی که خطبه‌های امام علی علیه‌السلام را شنیده بودند، گفتند دوباره خطبه‌های علی برای ما مجسم شد.

طلاب، فقه آل محمد(ص) و تحصیل علوم دینی را بر خود واجب می‌دانند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: ما در زیارت ائمه می‌خوانیم «أَشْهَدُ أَنَّكُمْ جَاهَدْتُمْ فِي اَللّٰهِ حَقَّ جِهٰادِهِ»؛ این جهاد به معنای شمشیر زدن نیست بلکه به معنای تلاش است و شما حق جهاد را انجام دادید.

وی با بیان اینکه ما فقه آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و تحصیل علوم دینی را بر خود واجب می‌دانیم، افزود: مرحوم صاحب جواهر در کنار پیکر فرزند مرحوم خود جواهر را می‌نویسد، مرحوم حضرت آیت‌الله ستوده بالای منبر نشستند چند درس را پشت سر هم تدریس کردند و در پایان درس خود گفتند امروز دختر جوان من به رحمت خدا رفته و من نخواستم درس شما تعطیل شود، هر که مایل است در مراسم تشییع شرکت کند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: مسیر طلبگی مسیر تلاش و زحمت است و مسیری که امید است خداوند توفیق دهد تا خود را وقف دین کنیم.

مسیر طلبگی بدون شب زنده داری، نماز شب و تضرع طی کردنی نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه با بیان اینکه مسیر طلبگی بدون تهجد، شب زنده داری، نماز شب و تضرع طی کردنی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیز در دیداری که چندی پیش صورت گرفت، این نکته را یادآوری کردند که به طلبه‌ها بگویید این مسیر بدون تهجد و نماز شب طی نمی شود.

وی اضافه کرد: شما بانوان طلبه از امروز به حالات معنوی خود توجه ویژه داشته باشید، به لحظه لحظه عمر خود دقت کنید، به نماز جماعت توجه کنید، زندگی شما هر چه پاک تر باشد، اثر سخن و قلم شما بیشتر خواهد بود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شهید صدوقی می‌فرمودند: هرگاه روحانیون مستحبات را ترک کنند، مردم واجبات را ترک می‌کنند و هر گاه روحانیون مکروهات را انجام دهند، مردم محرمات را انجام خواهند داد، بنابراین تکلیف ما طلبه‌ها مشخص است.

خط قرمز جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، رعایت قوانین و مقررات است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه به قوانین و مقررات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و بیان داشت: ما برای نظام‌ها، قوانین و مقررات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام احترام قائلیم و سعی می‌کنیم در چارچوب نظام و مقررات این مجموعه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما قوانین است، افزود: شاید در قوانین و مقررات مجموعه کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما سعی کردیم قوانین و مقررات قابل قبولی ارائه دهیم و طلاب ضمن رعایت قوانین و مقررات می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به آن ارائه دهند که اداره بازرسی و نظارت به آنها رسیدگی می‌کند.

راه اندازی 14 شورای تخصصی در جامعه‌الزهرا(س)/حضور بیش از 26 هزار نفر در مجموعه جامعه‌الزهرا

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: ما سال گذشته، 14 شورای تخصصی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام راه اندازی کردیم تا قوانین هر بخش مورد بررسی قرار گیرد و قوانین درست و صحیح پیاده شود و مقیدیم که همه این قوانین را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور بیش از 26 هزار نفر نیروی فعال جوان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: بیش از 18 هزار طلبه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند، همچنین چند هزار دانشجو و دانش‌آموز در دانشکده هدی و مجتمع آموزشی تربیتی هدی به تحصیل مشغولند.

وی با اشاره به حضور بیش از هزار کودک در مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گفت: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیش از هزار طلبه بین الملل از بیش از 50 کشور حضور دارند که اداره چنین مجموعه‌ای، رعایت قوانین و ضوابط را می‌طلبد و امید است با رعایت این مقررات سال پرباری را آغاز کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به حضور مضجع شریف حضرت معصومه علیهاالسلام در شهر مقدس قم، بیان داشت: همه ما در مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مادری مهربان داریم که سایه رحمت خود را بر سر همه ما قرار داده و ما نباید از مادر معنوی خود غفلت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: سه و بعضا چهار معصوم علیهم‌السلام فرمودند  هر که حضرت معصومه علیهاالسلام را زیارت کند، بهشت بر او واجب است، ملاصدرا فیلسوف برجسته اسلام هرگاه مشکل علمی داشت از کهک پیاده به قم می‌آمد و با توسل به حضرت معصومه علیهاالسلام، مشکل علمی اش حل می‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: نام مبارک حضرت زهرا علیهاالسلام بالای سر این مجموعه علمی حوزوی است و بانوان طلبه می‌توانند با توسل به آن حضرت، اهل بیت علیهم‌السلام و با غایت خضوع و خشوع به وظیفه خود عمل کنند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱