محبت و امید دادن به مردم راه جذب آنها به انقلاب و نظام اسلامی است

بسیج-نهاد-ریاست-جمهوری

مدیر جامعه الزهرا در دیدار فرماندهان و اعضای بسیج خواهران نهاد ریاست جمهوری، راه جذب دلها به مسیر انقلاب را محبت به مردم، امید دادن به آنها و درک مشکلاتشان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و اعضای بسیج خواهران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به موقعیت زمانی که اکنون در آن قرار داریم، گفت: بنده طلبه قبل از انقلابم و آن روزها فکر می کردم سخت‌ترین شرایط را داریم و گمان می‌کردم با پیروزی انقلاب اسلامی، نفس راحتی خواهیم کشید و گشایشی در کارها و زندگی ایجاد خواهد شد، ولی پس از انقلاب، جریان بنی صدر و منافقان، قائله کردستان و جنگ تحمیلی پیش آمد و هر چه پیش رفتیم مشکلات جدیدی اضافه شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: نتیجه‌ای که بدان رسیدم این بود که اصلا قرار نیست ما راحت باشیم، «لقد خلقنا الانسان فی کبد» و اساسا در یک مبارزه دائمی هستیم الی لقاء الله.

وی بیان داشت: واقعیت این است که انسان به این دنیا نیامده تا استراحت کند. کسی که ایمان دارد می‌داند این میز و صندلی و پست و جایگاه روی خون هزاران شهیدی شناور است که جانشان را برای این انقلاب داده‌اند و قرار هم نیست که شیطان ما را رها کند و ما همواره در تقابل با شیاطین جن و انس و استکبار و طاغوت خواهیم بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرآن در این مواجهه دو رویکرد به ما نشان داده است؛ رویکرد نخست بر اساس آیه «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَ تَسْلِيمًا» مقاومت در برابر سختی‌ها و افزایش ایمان و تسلیم در برابر حق تعالی است. اما در مقابل، منافقان و سست ایمان‌ها رویکردشان وادادگی و تسلیم در برابر دشمن است ؛ «وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ مَّا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا».

وی بیان داشت: این دو رویکرد غالبا دو سر جریان خواص هستند و مردم چون تحت تاثیر خواص هستند و از آنان تبعیت می کنند بر اساس نوع تبلیغات و عمکرد هر دسته، جذب آنها می‌شوند و بر اساس نظر آنان عمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه بسیجیان به عنوان خواص جامعه باید در مسیر جذب مردم به نظام و انقلاب اسلامی گام بردارند گفت: جذب تنها با محبت میسر است و با دستور، آئین نامه، بخشنامه و استفاده از قوه قهریه پلیس نمی‌توان به این هدف رسید و نه ما، که پیامبر خدا هم نمی تواند با تندی کردن کسی را جذب کند «وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ»

وی اظهار داشت: هر کس در هر مسئولیتی و هر جا که هست باید با محبت به مردم، امید دادن به آنها، درک مشکلات و گره گشایی از کارشان، افراد را زیر خیمه انقلاب جمع کند.  

وی همچنین با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه و امام رضا علیهماالسلام بیان داشت: زنان باید افتخار کنند که یک بانوی مسلمان به جایی رسیده که 4 امام معصوم در موردش گفته‌اند هر کس او را زیارت کند اهل بهشت است و این مقام و مرتبتی است که کمتر کسی بدان دست یافته است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین با اشاره به تحصیل حدود 50 هزار طلبه ایرانی و 7 هزار طلبه غیرایرانی در این موسسه علمی از زمان تاسیس تا کنون گفت: هم اکنون حدود 18 هزار دانش پژوه در دوره های حضوری، غیرحضوری و مجازی در حال تحصیل در مقاطع سطح دو، سه و چهار هستند و طلاب و فارغ التحصیلان ضمن انجام امور علمی و پژوهشی در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نیز شرکت می‌کنند.

وی در پایان از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت معارفی در موضوعات مختلف برای نهادها و موسسات مختلف خبر داد و تصریح کرد: این دوره ها به دو صورت شرکت در کلاس‌های حضوری با امکان اسکان و تغذیه شرکت کنندگان و اعزام استاد به مراکز درخواست کننده میسر است و در این راستا بسیج می‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱