استاد جامعه‌الزهرا(س):

اصول كامل جامعه پیشرونده در بیانیه گام دوم لحاظ شده است

بیانیه گام دوم انقلاب

استاد حیدری مجد گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تمام مواردی كه برای جامعه پیشرونده و انقلابی كه ابعاد آن حفظ شود، لحاظ شده است و نكته‌ای نیست كه در 40 سال آینده نیازمند باشیم و در بیانیه نیامده باشد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و بركات خیره‌كننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأكید بر امید واقع‌ینانه به آینده و نقش بی‌‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان كردند.

خانم هاجر حیدری مجد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در این بیانیه، 40 سال گذشته جامعه ایران را از لحاظ برنامه‌ریزی، سیاست‌های اعلام شده و نحوه رصد نظارت و بیانیه‌ای با عنوان گام دوم انقلاب صادر كرده‌اند.

وی با بیان این كه بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به 40 سال آینده زندگی ملت ایران است، اضافه كرد: هر فرد و نهادی باید جایگاه خود را در بیانات گام دوم رهبری پیدا كند، مسیر را بشناسد و بر اساس راهبردهای رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی حركت کند.

وی با بیان این كه بیانیه در سه گام خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بیان شده، ادامه داد: این سه محور درگذشته ملاك بوده و برای پس از آن نیز ملاك است و جزو آرمان‌های اصلی مورد توجه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است.  

حیدری مجد با اشاره به تأكید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بر نقش و وظیفه جوانان در انقلاب اسلامی، بیان كرد: رهبر فرزانه در تمام بندهای بیانیه گام دوم، مكرر اعلام كرده‌اند كه جوانان به میدان آیند و در این مسیر قرار گیرند و حفاظت از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب را عهده‌دار شوند.

وی تصریح كرد: اگر رهبر معظم انقلاب بر علم و پژوهش تأكید می‌كند، دلیل این است كه دنیای ما باید بر اساس عقلانیت، علم و فهم استوار شود و از سوی دیگر اگر رهبری بر معنویت تأكید دارند، به دلیل این است كه انسان بدون معنویت رشدی ندارد.

وی افزود: به طور مثال آمریكا از نظر علم رشد كرده، اما با توجه به این كه علم آن‌ها مبنای معنوی ندارد، از داخل در حال فروپاشی است.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه بیان كرد: تنها انقلابی كه بعد از عصر پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و اائمه معصومین علیهم‌السلام، دین و دنیا را با هم مطرح كرده، انقلاب اسلامی ایران است كه حیات طیبه شعار اصلی این انقلاب بوده و به ابعاد مادی و معنوی توجه شده است.

وی با بیان اینكه بر اساس فرموده رهبری شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهای فطری بود، گفت: انسان‌هایی كه فطرت پاك و نابی دارند، نسبت به چنین انقلابی بدبین نمی‌شوند و جوانان در عرصه‌های مختلف برای دفاع از كشور جانفشانی می‌كنند.

وی افزود: درعین حال اگر بدبینی از سوی برخی گروه‌ها نسبت به نظام وجود دارد، در واقع نسبت به انقلاب نیست، بلكه این بدبینی نشئت گرفته از عملكرد برخی مسئولان و دولت‌ها است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱