معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار می‌کند:

مسابقه فرهنگی «نورٌ علی نور» ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س)

آشنايي-با-قرآن-4

مسابقه مفهومی از مباحث کتاب آشنایی با قرآن استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «نورٌ علی نور» ویژه طلاب مراکز تخصصی و مدارس علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام و آغاز فصل رویش، از برگزاری مسابقه مفهومی از مباحث استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «نورٌ علی نور» خبر داد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در تاریخ 7 اسفند 1397 در دیدار جمعی از مداحان اشاره کرد که فرمودند: «در این برهه، روی مسأله‌ی خانواده تأکید کنید، دشمن بشریت تصمیم گرفته خانواده را از بین ببرد... از بین بردن حیا و عفاف از برنامه‌های دشمن است. به ترویج طهارت و پاکیزگی جوانان همت بگمارید که از بهترین کارها برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی گفت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، آثار شهید مطهری(ره) پایه‌ی فکری بنده و نظام جمهوری اسلامی را شکل داده است، بر همه‌ی طلاب لازم می‌دانند که مطالعه‌ی آثار این مرد بزرگ را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، کتاب «آشنایی با قرآن 4» که در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی  است جهت  تلاش در خنثی کردن برنامه‌های دشمن بر ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی انتخاب شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی گفت: کتاب حاضر مشتمل بر 13 جلسه تفسیر سوره نور است که توسط استاد شهید آیت‌الله مطهری در سال 1249 شمسی در مسجد الجواد (تهران) در شب‌های جمعه ایراد شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی یادآور شد: از استاد شهید حدود 150 ساعت تفسیر قرآن کریم باقیمانده که تاکنون بخش اندکی از آن منتشر شده و کتاب آشنایی با قرآن جلد چهارم نیز همچون دیگر آثار آن متفکر شهید حاوی مطالبی بدیع، جالب توجه و مرتبط با مسائل روز بوده و از بیانی روان و شیوا برخوردار است.

وی تصریح کرد: این مسابقه به همت اداره کل امور فرهنگی و واحد اندیشه مطهر با هدف ترویج طهارت و پاکیزگی میان جامعه و جوانان و آگاهی‌بخشی بیشتر در بررسی مستدلّ آیات قرآنی پیرامون عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دیگر اهداف این مسابقه اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه، متوقف بودن حفظ انقلاب و نظام اسلامی بر طهارت جامعه و نشان دادن ارتباط تعاملات اجتماعی سالم با دستورات فردی دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی عنوان کرد: بانوان طلبه جهت شرکت در مسابقه تا مورخ 20 فروردین 1398 با مراجعه به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، سامانه فرهنگی ثبت نام و در صورت درخواست خرید کتاب آشنایی با قرآن 4 یا دریافت کتاب به صورت امانی به واحد اندیشه مطهر واقع در آموزشگاه امام رضا علیه السلام، ساختمان شهید مطهری طبقه همکف مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: زمان مسابقه ویژه طلاب روزانه به صورت حضوری روز پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 از ساعت  11 الی 12 در واحد اندیشه مطهر و زمان مسابقه ویژه طلاب غیرحضوری روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت از طریق مراجعه به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، سامانه فرهنگی است.

معاون فرهنگی تبلیغی در پایان گفت: به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

واحد اندیشه مطهر با شماره تلفن 32112357-025 پاسخگوی سؤالات ضروری بانوان طلبه است.

جهت دریافت فایل pdf کتاب آشنایی با قرآن 4 این پیوند را فعال کنید.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱