دومین جلسه سومین گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان پاکستانی جامعه‌الزهرا(س)

همایش اسلام آباد پاکستان

دومین جلسه سومین گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان پاکستانی جامعه‌الزهرا(س) با حضور سرکار خانم برقعی در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دومین جلسه سومین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان پاکستانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی اداره دانش آموختگان این مؤسسه علمی حوزوی در در مدرسه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها واقع در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه برگزار شد، جمعی از دانش آموختگان از مناطق شمالی ایالت پنجاب و ایالت‌های خیبر پختونخوا، آزادکشمیر وگلگت بلتستان پاکستان حضور داشتند.

امروز بانوان فرماندهی جنگ نرم را به عهده دارند/ بانوان طلبه در جهاد تبیین نقش آفرین باشند

سرکار خانم سیده زهره برقعی در این مراسم، با بیان اینکه معارف و آموزه‌های دینی امانتی است که از ائمه اطهار علیهم‌السلام و علمای دین به ما رسیده و ما باید به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، اظهار داشت: این نعمت بزرگی است که اسلام را بشناسیم و وظیفه تبلیغ اسلام به عهده ما باشد و این ارزشی است  که خداوند متعال به ما داده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه سخنان خود ضمن توصیه به مبلغان و طلاب برای استفاده از صنایع ادبی برای تبلیغ و نشر معارف دین، عنوان کرد: یکی از تمثیل‌ها و تشبیه‌ها در قرآن و روایات، تشبیه دنیا به بازار است که اکثر امامان علیهم السلام این تشبیه را به کار بردند.

وی افزود: خداوند متعال این مدت عمر را به عنوان سرمایه در اختیار ما گذاشت تا زندگی جاودان و ابدی خود را بسازیم، پس فرصت‌ها و لحظات را غنیمت بشمارید، زیرا انسان دائم در زیانکاری است، چون عمر خود را می‌دهیم و در مقابل آن کالا و سرمایه ای برای آخرت دریافت نمی کنیم.

برقعی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان در مقابل اسلام ایستاده و با تمام قدرت مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نیست، تصریح کرد: امروز دشمن برای مقابله با اسلام، تهمت می‌زند و ناسزا می‌گویند، اما ما می‌توانیم این مسائل را تبیین کنیم، همانطورکه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، بالاترین و مهم‌ترین وظیفه ما را جهاد تبیین دانستند.

وی عنوان کرد: همه دیدیم که با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» چه کردند، یکی از آثار انقلاب اسلامی، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که شمار بسیاری از بانوان در آن پرورش یافتند و تحصیل کردند؛ بنابراین زنان آزاده ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: ما گاهی در جنگ نظامی قرار می‌گیریم و گاهی  اقتصادی؛ اما امروز جنگ، جنگ فرهنگی است و و دشمنان، خانواده‌ها و زنان ما را نشانه گرفتند و می‌خواهند عفت، پاکدامنی، تواضع و فروتنی را از زنان ما بگیرند.

وی تأکید کرد: امروز مبارزه این نیست که اسلحه دست بگیریم، بلکه امروز شما بانوان باید این جنگ نرم را فرماندهی کنید و با جهاد تبیین، جامعه را هدایت کرده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی نقش آفرین باشید.

برقعی با بیان اینکه مهم ترین هدف ما این ست که بانوان فارغ التحصیل با هم مرتبط شوند و همبستگی داشته باشند، اظهار داشت: ماهمه گرد هم آمدیم تا ارتباط و همبستگی دانش آموختگان با یکدیگر و با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیشتر شود، امروز فضای مجازی به عنوان فرصت و امکانات در اختیار شما قرار گرفته تا با هم افزایی و ارتباط به تبلیغ دین بپردازید.

طلاب مورد توجه اولیای الهی هستند

در این مراسم، خانم نصرت جعفری دانش آموخته پاکستانی ضمن تبریک ایام ماه رجب و خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مثل درخت مقدسی است که در قرآن کریم آمده و میوه‌های آن، همان طلاب هستند که در این مکان مقدس تربیت شدند و تحصیل کردند.

وی با تصریح بر اینکه طلاب مورد توجه اولیای الهی هستند، از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند مسئولان در جهت تربیت و تحصیل بانوان طلبه قدردانی کرد.

طلبگی واجب واجبات است و فارغ التحصیلی ندارد

خانم عالیه زینب از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه هرچه در عالم هست از برکت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تفکری بود که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به وجود آمد و این تفکر انقلاب بود که خواهران مختلف از کشورهای مختلف در این مجموعه به تحصیل علوم دینی پرداختند.

این بانوی طلبه اظهار داشت: همانطور که اساتید به ما آموزش دادند، طلبگی واجب واجبات است و فارغ التحصیلی ندارد. هر وقت یک کوشش را به وجود آوردی یک علم جدید به وجود می‌آید؛ علم جدید، فکر جدید می‌آورد و فکر جدید، معرفت تازه می‌آفریند که باعث درجات عالیه می‌شود.

عالیه زینب تأکید کرد: معرفت ما روز به روز باید افزایش یابد؛ ما نیاز به تزکیه علمی داریم، ما در این کشور بزرگ شدیم اما متعلق به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستیم و محور زندگی ما این حوزه علمیه مقدسه است.

وی در ادامه به فعالیت‌های طلاب و مبلغان پاکستانی اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه بسیار سختی کشیدند تا بتوانند برخی از احکام الهی را در جامعه بیان یا پیاده کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱