بازدید طلاب رشته تبلیغ «حج و زیارت» از موزه حج

موزه حج

تعدادی از طلاب سطح سه رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت از موزه حج واقع در پژوهشکده حج و زیارت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، تعدادی از طلاب سطح سه رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت از موزه حج واقع در پژوهشکده حج و زیارت بازدید کردند.

به همت مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» با همکاری گروه علمی «تبلیغ»، روز پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ماه جمعی از طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت، در موزه حج و زیارت واقع در پژوهشکده حج و زیارت حضور یافته و از این مجموعه بازدید کردند.

در این موزه آثار هنری و فرهنگی مربوط به حج با هدف و انگیزه حفظ و اشاعه دستاوردهای معنوی و فرهنگی نگهداری می‌شود که از جمله این آثار فرهنگی می‌‌توان به قرآن‌های نفیس و کتب خطی متعلق به خطاطان ایرانی و غیر ایرانی اشاره کرد.

قسمتی از موزه به هدایایی اختصاص دارد که از مراکز و سازمان های مربوط به حج و زیارت کشورهای اسلامی، عموما عربی، به رهبر معظم انقلاب، وزراء، مسئولین بعثه و سازمان حج و زیارت اهدا شده است؛ ظروف چینی بسیار زیبا ازکشور چین، سجاده‌های نفیس پارچه‌ای از ترکیه، شمشیر ملیله‌کاری و فیروزه‌کوبی از عربستان و ... هدایایی هستند که در موزه حج نگهداری می‌شوند.

طلاب پس از بازدید از کتب خطی و آثار هنری در موزه از ماکت شهر مدینه قدیم بازدید کردند. در این ماکت وقایع مهم تاریخی رخ داده در مدینه النبی با تمام جزییات ولی در ابعاد کوچک نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد.

مسجدالنبی قدیم،کوچه‌های بنی‌هاشم، منازل ائمه (علیهم السلام)، قبرستان شریف بقیع و بقعه‌های آن، کوه احد، خندق، جبل ابوعبید، واقعه حره، ... به طورکامل بازسازی شده بود و مورد توجه طلاب قرار گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱